TeliaSoneralta uusi ratkaisu yrityspuhelinten joustavaan etähallintaan ja tietoturvan parantamiseen

TeliaSonera tuo markkinoille palvelun, jonka avulla yrityspuhelimia voidaan etähallita yhtä helposti ja tehokkaasti kuin tietokoneita. Puhelimiin voidaan päivittää ohjelmistoja keskitetysti tai palauttaa puhelimeen tallennettuja tietoja sen kadotessa tai rikkoutuessa. Etähallinta on osa palvelua, jonka avulla yritykset voivat hankkia koko matkaviestintänsä valmiina pakettina.

Kehittyneet matkapuhelimet eli älypuhelimet muistuttavat ominaisuuksiltaan yhä enemmän kannettavia tietokoneita. Puhelimiin tallentuu työhön ja yksityiselämään liittyvää tietoa, kuten tärkeitä asiakastietoja, salasanoja, sähköposteja, muistiinpanoja ja kalenterimerkintöjä. Matkapuhelinten ja niiden tietojen turvaaminen on entistä tärkeämpää. Jo puolet suomalaisista yrityskäyttäjistä käyttää sähköpostia matkapuhelimellaan.

TeliaSoneran uuden etähallintapalvelun avulla puhelinten käytettävyys ja turvallisuus nousevat samalle tasolle kuin toimiston tietokoneissa. Yrityskäyttäjän matkapuhelimeen pystytään palauttamaan tai poistamaan tiedot, jos puhelin katoaa tai rikkoutuu. Etähallinnan avulla voidaan hoitaa keskitetysti myös matkapuhelinten asennukset ja ohjelmistopäivitykset.

”Suurille ja keskisuurille yrityksille suunnatun etähallinnan avulla asiakkaamme säästävät reilusti aikaa ja resursseja. Yritysten työntekijät taas voivat luottaa siihen, että käytössä ovat aina ajantasaiset, turvalliset ja liikkuvaa työskentelyä helpottavat työvälineet”, sanoo yritysratkaisuista vastaava johtaja Jukka Leinonen TeliaSonerasta.

Leinonen yhtyy arvostetun tutkimuslaitos Gartnerin näkemykseen siitä, että matkapuhelinten etähallinta on yksi vuoden 2008 voimakkaimmin kasvavista tietoliikenteen trendeistä.

Koko matkaviestintä kuukausihintaisena palvelupakettina

Etähallinta on osa TeliaSoneran uutta, markkinoiden laajinta vakioitua matkapuhelinten palvelupakettia. Kuukausihintaisessa Managed Device –ratkaisussa asiakas saa matkapuhelimet, niissä toimivat ja testatut ohjelmistot sekä vakioidut palvelut, käyttökoulutuksen ja etähallinnan ”avaimet käteen” -pakettina. Ratkaisussa työntekijät profiloidaan kolmeen ryhmään: All Around, On the Go ja In House. Kukin työntekijä saa käyttäjäprofiilinsa mukaiset esiasennetut puhelimet ja niihin käyttövalmiit palvelut, käyttäjätuen ja käyttäjäkoulutuksen.

Ratkaisu on suunnattu ensisijaisesti yli 50 työntekijän yrityksille. Yritykset voivat hankkia keskitetyn etähallinnan myös erillisenä palveluna olemassa olevaan puhelinkantaansa.

”Yritysten kannattaa miettiä, miten hallita matkapuhelimia osana muuta IT-ympäristöä ja saada työntekijöiden puhelimet entistä tehokkaampaan käyttöön. Useilla yrityksillä on käytössään epämääräinen valikoima matkapuhelimia ja niiden hallitsematon käyttö on selkeä turvallisuusriski ja hukkainvestointi. Työkäytössä olevaan matkapuhelimeen olisi hyvä suhtautua kuten tietokoneisiin. Ne ovat ensisijaisesti työkaluja ja vasta toissijaisesti henkilökohtaisia esineitä”, Leinonen toteaa.

Lisätietoja:

TeliaSonera Finland, Nordic Business Manager Jenni Glad,