TeliaSoneran asiakkaiden puhelut, tekstiviestit ja tiedonsiirto halpenevat EU-alueella

Matkapuhelimen käyttäminen Euroopan Unionin ja EEA-maiden alueella halpenee heinäkuun alussa. Soneran ja Tele Finlandin verkkovierailuhintoja muutetaan Euroopan parlamentin ja neuvoston kansainvälisen verkkovierailuasetuksen mukaisesti.

EU/EEA -maiden sisällä 1.7.2009 voimaan astuvat uudet hinnat: – Soittaminen 0,5246 €/min ja puheluiden vastaanottaminen 0,2318 €/min. – Tekstiviestin lähettäminen maksaa 0,13 €/kpl, vastaanottaminen on ilmaista. – Multimediaviestin lähettäminen maksaa 0,39 €/kpl sekä tiedonsiirtomaksun viestin suuruudesta riippuen. Multimediaviestin vastaanotto maksaa tiedonsiirtomaksun viestin suuruudesta riippuen. – Tiedonsiirtomaksu on 0,12 € jokaiselta alkavalta viideltäkymmeneltä kilotavulta (50kt). Hinnat sisältävät arvonlisäveron ja ne koskevat normaalihintaisia puheluita, viestejä ja tiedonsiirtoyhteyksiä. Edullisemmat hinnat ovat automaattisesti Soneran ja Tele Finlandin asiakkaiden käytössä kaikkien Soneran yhteistyökumppanien verkoissa kyseisissä maissa. ”Uudet alemmat hinnat tulevat automaattisesti voimaan kaikille asiakkaille heinäkuun alusta alkaen. Erityisen maininnan arvoinen on tekstiviestien hinnan aleneminen jopa alle puoleen. Nyt esimerkiksi EU:n suosikkilomakohteestaan voi alle eurolla lähettää jopa seitsemälle ystävälleen lomaterveiset”, sanoo osastopäällikkö Heli Niemi TeliaSonerasta. ”Puheluiden hintojen laskemisen ohella myös tiedonsiirtopalveluiden käyttö on entistäkin edullisempaa ulkomailla ja uskomme että verkkovierailuhintojen laskeva trendi vauhdittaa matkapuhelinten monipuolisen käytön kasvua”, jatkaa Heli Niemi. Soneran ja Tele Finlandin asiakkaille tiedotetaan uusista hinnoista matkapuhelinlaskujen yhteydessä heinäkuusta alkaen. Uudet hinnat päivitetään myös internetiin osoitteisiin www.sonera.fi/matkalla ja www.tele.fi/matkalla. _____________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: TeliaSoneran lehdistöpalvelu, +358 (0)2040 60235