Teräsmies johdattaa Suomen ensimmäiseen lailliseen elokuvien latauspalveluun

Maailman suurimpiin Hollywood-studioihin ja viihdeyrityksiin kuuluva Warner Bros käynnistää film2homen ja Soneran kanssa palvelun, jossa elokuvia ja televisiosarjoja voi ladata laillisesti internetistä.

Kaupasta ostamisen lisäksi hyviä elokuvia voi nyt myös ladata kotona internetistä laajakaistayhteyden avulla.

- Olemme työskennelleet tämän eteen yli 5 vuotta ja olemme ylpeitä voidessamme olla ensimmäinen yritys Suomessa, joka tuo markkinoille laillisen elokuvienlatauspalvelun, ja tehdessämme sen niinkin merkittävien yhteistyökumppanien kanssa kuin Warner ja Sonera, toteaa film2homen perustaja Gerard Versteegh.

- On upeaa, että voimme tarjota tämän uuden formaatin elokuvia yhdessä film2homen kanssa. Meistä tämä uusi formaatti on yhtä merkittävä edistysaskel kuin DVD-formaatti, jonka toimme markkinoille kahdeksan vuotta sitten, sanoo Lars Håkansson Warner Home Video Nordicista.

Suuri Hollywood-studio mukaan ensimmäiseen lailliseen latauspalveluun
Warner Bros tarjoaa Superman Returns ja Harry Potter -elokuvien kaltaisia kassamagneetteja digitaalisessa muodossa ja antaa siten suomalaisyleisölle enemmän valinnanvaraa sekä laillisen ja turvallisen vaihtoehdon moderniin elokuvakatseluun.

- Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että Warner valitsi meidät yhteistyökumppanikseen ja että he ovat edenneet näinkin pitkälle digitaalimaailmassa. Heidän valikoimansa on erittäin hyvä ja auttaa meitä toteuttamaan tavoitteemme luoda mittava korkeatasoisten elokuvien valikoima, toteaa Gerard Versteegh.

Vastedes Warner tulee julkaisemaan kaikki uudet nimikkeensä yhtä aikaa ladattavassa ja DVD-muodossa.

- Ensimmäisessä vaiheessa, joka on tällä viikolla, julkaisemme noin 50 eri nimikettä, mutta pyrimme laajentamaan tarjontaa 200 nimikkeeseen vuoden sisällä. Tällä viikolla julkistamme muun muassa elokuvat Harry Potter ja liekehtivä pikari, Batman Begins, Jali ja suklaatehdas, V niin kuin verikosto, Matrix ja Troija, kertoo Lars Håkansson. Tavoitteenamme on tarjota täydellinen elokuvakirjasto. Kyseessä on kuitenkin uusi formaatti, joten kattavan luettelon kokoaminen tulee viemään aikaa.

Sonera on ensimmäinen laajakaistan kautta elokuvia laillisesti tarjoava teleoperaattori
Sonera tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden vuokrata ja ladata elokuvia laajakaistayhteydellä Soneran sivulta www.sonera.fi/viihde tai Microsoftin MediaCenterin Online Spotlight –palvelusta.

- Haluamme edistää laillisia ja turvallisia tapoja, joiden avulla asiakkaamme voivat katsella laatuelokuvia kotonaan. Olemme kesäkuusta asti tarjonneet palvelussamme vuokraelokuvia ja olemme erittäin ylpeitä voidessamme tuoda markkinoille myös Suomen ensimmäisen laillisen elokuvienlatauspalvelun. Haluamme helpottaa asiakkaidemme elämää, ja tämä on eräs hyvä tapa tehdä niin, sanoo osastopäällikkö Topi Järvinen TeliaSonera Finlandin Digital Home osastolta. Tarjonnassamme on jo nyt toistakymmentä nopeata laajakaistayhteyttä hyödyntävää palvelua; elokuvia urheilua, musiikkia ja lastenohjelmia. Aiomme säilyttää edelläkävijyytemme monipuolisten ja kehittyneiden palveluiden tarjoajana myös jatkossa.

Toimintaperiaate
Elokuvia saa osoitteesta film2home.fi tai Soneran palvelun kautta kahdella tavalla. Jo yli vuoden ajan palvelusta on ollut mahdollista vuokrata ja katsella elokuvia suoraan laajakaistayhteyden kautta. Vuokraelokuva maksaa 2-4 euroa vuorokaudelta, ja elokuvan voi keskeyttää, pysäyttää ja katsella niin monta kertaa kuin haluaa. Elokuva alkaa välittömästi, ja sen laatu riippuu laajakaistayhteyden nopeudesta. Hyvälaatuinen lähetys vaatii vähintään 1 megabitin yhteyden.

Uutta ja vallankumouksellista on se, että elokuvia voi ladata nyt myös omakseen. Jos haluat säilyttää jonkin elokuvan itselläsi etkä ainoastaan katsella sitä vuorokauden ajan, voit ostaa siitä digitaalisen kopion ja ladata sen koneesi kovalevylle. Ladattuasi elokuvan voit katsella sitä koska tahansa ja niin usein kuin haluat. Omaksi ladattavien elokuvien hinnat alkavat 10 eurosta. Uusimmat elokuvat maksavat noin 15 euroa. Latausaika riippuu laajakaistayhteyden nopeudesta ja elokuvan pituudesta. Keskimäärin lataaminen kestää noin tunnin.

Palvelu on osoitteissa www.film2home.fi ja www.sonera.fi/viihde.

Palvelusta hankittavat elokuvat maksetaan luottokortilla. Soneran laajakaista-asiakkaat voivat maksaa ne myös laajakaistalaskullaan.

Kaikki Warnerin uutuudet ladattavissa - erittäin houkuttelevaan hintaan
Uusien Warner-elokuvien hinta tulee olemaan alhaisempi kuin vastaavien DVD-levyjen markkinahinta. Uutuudet maksavat ilmestyessään noin 15 euroa, ja muut ladattavat elokuvat enimmillään noin 10 euroa.

Tällä hetkellä film2homen palvelussa on noin 350 elokuvaa, jotka voi joko katsella virtaustoistona tai ladata koneelleen. Määrä kasvaa päivittäin, kun yhä useammat studiot tuovat elokuvansa tarjolle verkkoon.

DVD-tasoinen laatu
Film2homen palvelusta ladattavien elokuvien äänen- ja kuvanlaatu on samaa huipputasoa kuin DVD-elokuvissa.

- Haluamme tarjota elokuvia, joiden kuva ja tekstitys ovat taattua huippulaatua. Uskomme, että ihmiset ovat valmiita maksamaan palvelun käytännöllisyydestä ja laadukkuudesta. Lisäksi asiakaspalvelumme antaa henkilökohtaista palvelua mahdollisten latausongelmien ilmetessä, Gerard Versteegh Film2home yhtiöstä kertoo.

Tietokoneen kytkeminen televisioon ja äänentoistolaitteisiin onnistuu monin helpoin tavoin. Teknologia on olemassa, joten nyt on aika hankkia kotiteatterilaitteistoon sisältöä poistumatta kotoa.

Lisätietoja, haastatteluita ja yksityisiä esittelyjä antavat:

Gerard Versteegh, film2homen perustaja
puh. + 46 70 – 592 49 59

Lars Håkansson, Managing Director Warner Home video Nordic
puh. +46 8 54650700

Leif Lindblad, Country Manager Warner Home Video Finland
puh. (09) 856 65801

Topi Järvinen, Osastopäällikkö, TeliaSonera Finland Oyj, Digital Home
puh. 02040 54535

Osoitteesta www.film2home.fi/press voi ladata
- Esityksiä
- Lehdistökuvia
- Kuvaruutukaappauksia
- Taustamateriaalia

Film2home:
film2home on pohjoismainen video-on-demand –palvelutuottaja, joka vuokraa tai tarjoaa elokuvien latauspalvelua laajakaistayhteistyönä. film2home toimii Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Palvelu on Suomessa saatavissa Soneran laajakaistan, www.film2.home.fi:n, Windows Media Playerin, Windows XP Media Center Editionin ja My Stationin kautta. film2home –yhtiö kuuluu Bonveriin, joka on Pohjoismaiden johtava kodin viihdepalvelujen jakelija.

Warner
Warner Home Video, a Warner Bros. Entertainment Company, hallitsee laajinta levitysverkostoa videoalan maailmanmarkkinoilla 90 kansainvälisellä alueella toimivalla toimipisteellään. Warner Home Videon valikoima on markkinoiden laajin ja se tarjoaa huippuluokan elokuvia - sekä uusia että vanhoja - Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment sekä Castle Rock Entertainment -studioiden tuotannoista.