Valtionhallinnon tietoliikenneyhteyksien puitesopimustoimittajaksi Sonera

TeliaSonera Finland Oyj ja valtion yhteishankintayksikkö Hansel Oy ovat allekirjoittaneet enintään neljä vuotta voimassa olevan puitesopimuksen valtionhallinnon tietoliikenneyhteyksien toimittamisesta. Puitesopimus kattaa laajasti erilaiset tietoliikennepalvelut; toimipisteiden yhdistämisen, internetyhteydet, etätoimipisteiden yhdistämiseen ja kotikäyttöön tarkoitetut dsl-liittymät sekä muut langattomat yhteydet.

”Soneran valinta valtionhallinnon tietoliikenneyhteyksien toimittajaksi täydentää hienosti aiemmin julkistettua valintaamme valtionhallinnon puheliittymien ja –palveluiden ainoaksi toimittajaksi. Puhe- ja tietoliikennesopimukset yhdessä mahdollistavat laajempien kokonaisuuksien hankkimisen kilpailukykyisellä laatu- ja hintatasolla”, toteaa julkishallinnon asiakkuuksista vastaava johtaja Markku D. Järvinen TeliaSonera Finlandista. ”Tässä kilpailutuksessa tarjouksia arvioitiin hinnan lisäksi koko maan kattavan saatavuuden, asiakaspalvelun ja häiriötilanteiden hallinnan perusteella. Sonera ja kaksi muuta valittua toimittajaa menestyivät kilpailutuksessa näillä kriteereillä”, toteaa Hanselin ICT-palveluyksikön päällikkö Timo Rantanen. Valtionhallinnossa on noin 100 virastoa ja liikelaitosta, jotka tekevät tietohallintoa koskevat päätöksensä itsenäisesti. Virastoilla on yhteensä noin 2500 kiinteää toimipistettä kaikkialla Suomessa, Helsingin lisäksi eniten nykyisten ja entisten läänien pääkaupungeissa. Lisätietoja: Markku D. Järvinen, johtaja, TeliaSonera Finland Oyj Puhelin: 040 544 4113 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Timo Rantanen, ICT-palveluyksikön päällikkö , Hansel Oy Puhelin: 020 7444 250 Sähköposti: etunimi.sukunimi@hansel.fi Hansel Oy Hansel Oy on valtion yhteishankintayksikkö. Yhtiö kokoaa valtion hankintavolyymin yhteen ja kilpailuttaa palveluita ja tuotteita koskevia puitejärjestelyitä valtion hankintayksiköille, ministeriöille ja niiden alaisille virastoille sekä valtion laitoksille ja liikelaitoksille. Lisätietoja www.hansel.fi.