Videovuokraamo omalla tietokoneella

Sonera ja SF Anytime tuovat yhteistyössä markkinoille videovuokraamon, jonka videoita voi tilata suoraan vaikkapa kotisohvalta. SF Anytime on ensimmäinen suomenkielinen internetissä toimiva Video-on-Demand-palvelu, joka tarjoaa yli 200 huippuelokuvan valikoiman suoraan omalle kotitietokoneelle. Palvelu ja sen laajeneva valikoima ovat nyt Soneran laajakaista-asiakkaiden saatavilla. Elokuvat maksavat eurosta neljään ja puoleen euroon, eli perinteisen videovuokrauksen verran.

SF Anytimen kautta elokuvien tilaaminen ja katsominen on helppoa. Palvelun valikoimissa on musiikkivideoita ja elokuvia kaikista lajityypeistä: esimerkiksi toimintaa, komediaa, draamaa ja lastenelokuvia. Asiakas voi maksutta katsella elokuvista lyhyitä mainospätkiä ja tehdä tilauspäätöksen niiden perusteella. Tilattu elokuva on katseltavissa vuorokauden ajan ja sitä voi käsitellä kuten tavallisia videokasetilta tai DVD:ltä katsottavia elokuvia: niitä voi kelata molempiin suuntiin, keskeyttää ja katsella uudelleen tietokoneen näppäimistöä käyttäen. Ja mikä parasta: Elokuvaa ei tarvitse erikseen palauttaa seuraavana päivänä. ”SF Anytime on ensimmäinen asiakkaille tarjottava palvelu, joka välittää laajassa mittakaavassa useita yhtäaikaisia tilausvideoita laajakaistayhteyksien kautta. Palvelu on ollut tarjolla aikaisemmin Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa”, kertoo osastopäällikkö Topi Järvinen TeliaSonera Finlandista. ”Tuomme palvelun nyt myös Suomen markkinoille, sillä yhä useammalla Soneran laajakaista-asiakkaalla on internetyhteys, joka riittää sujuvaan elokuvien katseluun. Erittäin hyvälaatuinen liikkuva kuva kotiteatteriäänillä tarvitsee 2 megan internetyhteyden, mutta hitaampikin yhteys riittää palvelun käyttämiseen”, Järvinen jatkaa. ”Uskomme, että Video-on-Demand-tyyppisellä palvelulla on kysyntää Suomen markkinoilla. Yhteistyö Soneran kanssa antaa meille mahdollisuuden tarjota hyvää VoD-palvelua ja mielenkiintoisia elokuvia, joista asiakkaamme voivat nauttia suoraan kotisohviltaan”, sanoo Johan Cramér SF Anytimen toimitusjohtaja. Palvelussa olevien elokuvien ja televisiosarjojen katsominen edellyttää vähintään 512 Kbps laajakaistayhteyttä ja Windows-käyttöjärjestelmää. Jotta katselu on katkonta ja sujuvaa, palvelu testaa automaattisesti asiakkaan yhteysnopeuden, tarvittavat ohjelmat ja asetukset sekä opastaa puuttuvien ohjelmien hankkimisessa. Palvelun lähettämiä elokuvia on mahdollista katsella myös televisiosta, mikäli asiakkaalla on television ja tietokoneen yhdistävä kaapeli. Palvelussa olevat elokuvat ja televisiosarjat maksavat eurosta neljään ja puoleen euroon. Elokuvien mainospätkät ja musiikkivideot ovat maksuttomia. Lisäksi tarjolla on eri hintaisia elokuvapaketteja. Palvelu on Soneran laajakaista-asiakkaiden saatavilla Soneran laajakaistaverkon alueella. Elokuvien ja sarjojen tilaaminen edellyttää asiakkaalta voimassa olevia Soneran laajakaista-asiakkaan käyttäjätunnuksia (Omat Sivut -tunnukset). Tilatut elokuvat ja ohjelmat maksetaan Soneran laajakaistalaskulla. Erillistä laskua tilatuista elokuvista ei tule. Lisätietoja: Osastopäällikkö Topi Järvinen, TeliaSonera Finland Oyj Puh. 02040 54535 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com Toimitusjohtaja Johan Cramér, SF Anytime Puh. +46 (0)8 680 3901 Sähköposti: johan.cramer@bredband.bonnier.se