Yritysasiakkaille maan kattavin viestintä- ja IT-palveluverkosto

TeliaSonera Finlandin myymäläketju Sonera Kaupan yritysmyynti yhdistyy DataInfoon 1.1.2010. Yhdistymisen avulla yritysasiakkaat saavat käyttöönsä maan kattavimman palveluverkoston, johon kuuluu 36 toimipaikkaa ympäri maata. Osaamista keskittämällä asiakkaille voidaan tarjota entistä monipuolisempia viestintäpalveluja aiempaa kustannustehokkaammin. Liiketoimintakauppa vahvistaa merkittävästi DataInfon roolia valtakunnallisena tietoliikenne- ja viestintäpalveluiden tarjoajana.

”Yhdistymisen avulla pystymme tarjoamaan alan monipuolisimmat tietoliikenne- ja viestintäpalvelut yritys- ja yhteisöasiakkaillemme kuin myös käyttäjälähtöistä asiantuntijatukea laajasti koko Suomessa”, kertoo DataInfo Oy:n toimitusjohtaja Jorma Maaninka. TeliaSonera Finlandin tytäryhtiönä toimiva DataInfo toimittaa tietotekniikka- ja viestintäpalveluita paikallisille ja valtakunnallisille yrityksille ja yhteisöille. Liiketoimintakaupan myötä DataInfo Oy:n palvelukseen siirtyy koko Sonera Kaupan yritysmyynnin henkilöstö. Uudessa DataInfo Oy:ssä työskentelee ensi vuoden alusta lähtien 120 myynnin, tekniikan ja asiakaspalvelun asiantuntijaa. Samalla DataInfo Oy:n toiminta laajenee nykyisten toimipaikkakuntien lisäksi Lahteen, Ouluun, Vaasaan, Rovaniemelle, Poriin ja Turkuun. Sonera Kauppa keskittyy jatkossa matkapuhelin- ja laajakaistapalveluiden tarjoamiseen kuluttaja-asiakkaille 32 toimipisteessä ympäri Suomea. Sonera Kaupan yritysmyynti Sonera Kaupan yritysmyynti ja sen logistiikkatoiminnot (Entinen Sonera Piste Oy:n yritysmyyntiliiketoiminta) on valtakunnallinen 39 ammattilaisen tiimi, johon kuuluu myös oman logistiikkakeskuksen toiminnot. Laaja valtakunnallinen kattavuus takaa, että yrittäjä saa samat Soneran palvelut kaikkialla Suomessa. Sonera Kaupan yritysmyynti tarjoaa täyden palvelun ratkaisut niin pienille kuin suurille yrityksille, räätälöitynä yritysten muuttuviin tarpeisiin. Sonera Kaupan yritysmyyjät palvelevat koko maan kattavasti. Pääkaupunkiseudun lisäksi yritysmyyjät palvelevat seuraavilla alueilla: Lappeenranta, Lahti, Tampere, Turku, Pori, Vaasa, Kuopio, Oulu ja Rovaniemi. DataInfo Oy DataInfo on vuonna 1989 perustettu valtakunnallisesti toimiva tieto-, toimisto- ja viestintäpalveluiden myynti- ja asiantuntijaorganisaatio. Nykyisellään DataInfo Oy:n asiakkaita palvelevat omat toimipisteet toimivat seitsemällä paikkakunnalla sekä DataInfo-ketjun 17 ketjuyritystä. DataInfo Oy yhdessä ketjun kanssa työllistää kaikkiaan noin 300 henkeä. Yhteenlaskettu liikevaihto on noin 100 miljoonaa euroa. Lisätietoja: Jorma Maaninka, toimitusjohtaja DataInfo Oy, puh. 040 3022429, sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com