• Tenfour Communications/

Kun lapset Suomessa lähtevät kesälomille, helsinkiläinen viestinnän suunnittelutoimisto tekee kaikkensa pitääkseen intialaiset lapset koulussa

Report this content

Helsinki, Suomi - TenFour Communications on tänään lanseerannut kesäkampanjan yhdessä Plan Suomen kanssa.

Kampanjan päämääränä on tukea Plan Suomen tavoitetta parantaa koulutuksen tasoa ja alentaa koulunsa keskeyttävien nuorten määrää Intiassa. TenFour lahjoittaa viisi euroa jokaista 1.6. - 31.8. uusiin projekteihin tehtyä työtuntia kohden Planin koulutushankkeille Intiassa.

Tällä hetkellä ainoastaan 84% kouluikäisistä lapsista aloittaa peruskoulun Intiassa. Vain 73% koulun aloittaneista on koulussa vielä viidennellä luokalla. Tämä on johtanut tilanteeseen, jossa aikuisväestö kärsii merkittävästä lukutaidottomuusongelmasta – vain 48% naisista ja 73% miehistä on lukutaitoisia.

Plan Suomi on aloittanut kehityshankkeen 122 valtion koulussa Uttar Pradeshin ja Uttarakhandin osavaltioissa. Hankkeen päätavoitteita ovat mm:

• Koulujen hallintojärjestelmiä kehitetään siten, että kaikki lapset pääsevät laadukkaan koulutuksen piiriin.
  • Kouluihin turvataan tehokas ja ketään syrjimätön opetus.
  • Varmistetaan, että yhteiskunnallis-poliittinen ympäristö tukee kaikkia lapsia saamaan laadukkaan koulutuksen, sekä mahdollistaa vanhempien ja lasten osallistumisen.
  • Luodaan lapsiystävällisen koulun malleja laadukkaan ja tasa-arvoisen koulutuksen edistämiseksi.

Hanke on jo tuottanut positiivisia tuloksia. Yli 300 oppilasta Uttarakhandissa on palannut takaisin koulun penkille ja oppimistulokset ovat parantuneet 20%. 17 mallikouluun on perustettu kirjasto, ja sekä lapsia että opettajia on koulutettu kirjastonhoidossa. Lisäksi yli 300 opettajaa on saanut opetusta koulutustekniikoista ja positiivisen kurinpidon metodeista.

Kesäkampanja vahvistaa entisestään TenFourin ja Plan Suomen yhteistyötä sekä yrityksen antamaa lupausta parantaa lukutaitoa maailmassa. Vuodesta 2009 lähtien, TenFour on lahjoittanut yhden euron jokaista laskutettua työtuntia kohden Plan Suomelle. Lahjoitusten yhteissumma on yli 40 000 EUR.

TenFour
TenFour on helsinkiläinen, vuonna 2006 perustettu englanninkielisen viestinnän suunnittelutoimisto. Olemme erikoistuneet suunnittelemaan ja toteuttamaan viestinnän strategioita. Autamme asiakkaitamme määrittämään mitä sanoa, luomaan sanomasta vahvan viestin ja välittämään sen tehokkaasti omille asiakkailleen.

Plan
Plan on kehitysyhteistyöjärjestö, joka parantaa kehitysmaiden lasten elämänlaatua pysyvästi. Planin työn pääasiallisia rahoittajia ovat yksityiset, kummitoiminnassa mukana olevat ihmiset. Tärkeitä rahoittajia ovat myös ulkoasiainministeriö sekä yritykset. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan perustettiin 1937, ja Suomessa toiminta alkoi vuonna 1998. Plan toimii yhteensä 68 eri maassa. Lisätietoja: www.plan.fi

Haluatko lisätietoja tai ottaa osaa kampanjaan? Ota yhteyttä:
Robert Pudelski, CEO
Sähköposti: robert.pudelski@tenfour.fi