TENNECO AUTOMOTIVE JUHLISTAA MILJOONANNEN MONROE REFLEX (TM) -ISKUNVAIMENTIMEN MYYNTIÄ

TENNECO AUTOMOTIVE JUHLISTAA MILJOONANNEN MONROE REFLEXTM -ISKUNVAIMENTIMEN MYYNTIÄ Ennätyksellinen myynti todistaa, että turvallisuus on ensimmäisellä sijalla kuluttajien mielessä Tenneco Automotive ilmoitti tänään myyneensä miljoona Monroe ReflexTM - iskunvaimenninta alle neljässä kuukaudessa siitä, kun tämä innovatiivinen tuote lanseerattiin Euroopan markkinoilla. Menestyksekäs myynti tukee jo aiemmin todettua kuluttajien mieltymystä tähän tuotteeseen. Testeissä 78 % ajajista piti Monroe ReflexTM - iskunvaimenninta parempana. Monroe ReflexTM:n menestys vahvistaa myös sitä tosiasiaa, että suuri yleisö on valmis maksamaan ensiluokan iskunvaimentimesta, jonka on todettu lisäävän ajovakautta ja - turvallisuutta. Don Miller, Euroopan jälkimarkkinatoimintojen johtaja, toteaakin: "Tämä myynnin virstanpylväs on merkki siitä, että Euroopassa yleisesti pidetään vakauden parantamista ratkaisevan tärkeänä ajoneuvojen kokonaisturvallisuuden kannalta. Olen ylpeä siitä, että huomion kiinnittyessä ajajan ja matkustajien turvallisuuden ja mukavuuden parantamiseen, Tenneco Automotive on valmistajien etujoukoissa." Miljoonannen Monroe ReflexTM:n myyntiä juhlistetaan työkalusarjalla, jonka arvo on 4 000 euroa ja joka annetaan tämän vaimentimen myyneelle liikkeelle. "Monroe ReflexTM:n menestyksen jatkumista Euroopassa varmistaa erinomainen jakelijaverkko, joka on osoittanut luottamustaan tähän huippuluokan tuotteeseen alusta lähtien", Miller jatkaa. Monroe ReflexTM auttaa parantamaan auton vakautta ja pitämään sen turvallisella ajoradalla, erityisesti hätätilanteissa. Tämä on Monroen ainutlaatuisen Twin Disc -teknologian ansiota. Sen avulla Monroe ReflexTM -venttiili reagoi nopeammin pienempiinkin ajotilanteen muutoksiin paljon aikaisemmin kuin perinteiset venttiilit. Monroe ReflexTM auttaa hallitsemaan ajoneuvon kalistelua, yliohjausta ja vakauskäyttäytymistä. Etu saadaan sen ansiosta, että tällä iskunvaimentimella on isompi vaimennusvoima hyvin alhaisilla männännopeuksilla perinteisiin vaimentimiin verrattuna. Monroe ReflexTM:n turvallisuusominaisuuksia on pystytty osoittamaan riippumattomissa tietyille ajoneuvoille tehdyissä testeissä, joissa yliohjauksen aiheuttama kallistuskulma kaistanvaihdoksissa on Monroe ReflexTM:ää käytettäessä keskimäärin 0,43 astetta verrattuna 6,66 asteeseen perinteisiä iskunvaimentimia käytettäessä. Tenneco Automotive takaa Monroe ReflexTM -iskunvaimentimien laadun ja kestävyyden tarjoten 3 vuoden tuotetakuun, joka on voimassa kaikkialla Euroopassa. Huomautus toimittajille: Tenneco Automotive on 3,4 miljardin USD:n valmistusteollisuusyritys, jonka pääkonttori on Lake Forestissa USA:ssa Illinoisin osavaltiossa ja jonka palveluksessa on noin 21 600 työntekijää maailmanlaajuisesti. Tenneco Automotive on yksi maailman suurimmista ajonhallinta- ja pakokaasujärjestelmien ja laitteiden valmistajista, joita myydään tuotemerkeillä Monroe®, Walker®, Fonos® ja Gillet® . Frankfurt, Saksa, 17.-22. syyskuuta 2002 Lisätietoja: Simonetta Esposito Viestintäpäällikkö Tenneco Automotive Europe Puh (322)706-9147 Fax (322)706-9199 Sähköposti: simonetta.esposito@eu.tenneco-automotive.com http://www.eu.tenneco-automotive.com TALVIVAROITUS - KULUNEET ISKUNVAIMENTIMET UUSI VAARATEKIJÄ Tenneco Automotive, maailman johtava ajonhallinta- ja pakokaasujärjestelmien ja tuotteiden valmistaja jälkimarkkinoita varten Monroe- ja Walker-tuotemerkeillä, varoittaa ajajia asettamasta tietämättään itseään tai muita vaaralle alttiiksi talven aikana. Kaikki autoilijat tietävät, että jäisillä tai lumisilla teillä ajaminen voi märällä tai tuulisella talvikelillä olla vaarallista ja useimmat järkevät kuljettajat noudattavat erityistä varovaisuutta tällaisissa olosuhteissa. Harvat kuitenkaan tietävät, että sellaiset varotoimenpiteet kuten nopeuden vähentäminen, talvirenkaat tai jopa uusin teknologinen varustelu kuten lukkiutumista estävät jarrut (ABS) tai luistonestojärjestelmä (ASR) voivat menettää tehonsa, jos ajoneuvossa on kuluneet iskunvaimentajat. Iskunvaimentajat auttavat pitämään auton ratin kosketuksissa tien pintaan, mikä on tärkeätä hyvän jarrutus- ja ohjaustehon säilyttämiseksi kaikkina aikoina ja erityisesti talviolosuhteissa. Iskunvaimentimet kuitenkin kuluvat vähitellen ja muuttuvat vaarallisiksi kulumisen myötä, mutta harvat autoilijat huomaavat oireita. Tästä syystä on erityisen tärkeätä, että ammattitaitoinen henkilö tarkistaa iskunvaimentajat aina 20 000 kilometrin välein. Erityisen tärkeätä tämä on talvikauden lähestyessä. Ranskassa testausjärjestö GTS on laatinut riippumattoman tutkimuksen tuloksena graafisen esityksen siitä, kuinka kuluneet iskunvaimentajat heikentävät ABS-jarrujen ja ASR-järjestelmän tehoa. Ranskan Alppien jäisillä teillä tehdyssä jarrutustestissä ABS-jarruilla ja 50 % kuluneilla iskunvaimentajilla varustettu Mercedes-Benz C250 Estate vaati 1,8 metiriä pitemmän matkan pysähtymiseen 35 km:n tuntinopeudesta verrattuna vastaavaan autoon, jossa oli 100 %:sti toimivat iskunvaimentajat. Toinen testi osoitti, että 50 % kuluneet iskunvaimentajat myös vaikuttivat auton luistonestojärjestelmään. Iskunvaimentimet, joiden teho on 100 %, parantavat ajovakavuutta hallitsemattomattan ajotilan keston ollessa 37 % pienempi kuin 50 %:sti kuluneilla iskunvaimentimilla varustetulla ajoneuvolla. Jopa talviolosuhteissa tehokkailla iskunvaimentimilla varustettu Mercedes kiihtyi 16 % nopeammin. ABS-jarruilla ja 50 %:sti kuluneilla iskunvaimentajilla varustettu Peugeot 206 vaati ylimääräiset 1,2 metriä pysähtymiseen samassa GTS:n suorittamassa testissä verrattuna pysähtymismatkaan tehokkailla iskunvaimentimilla. Kuluneet iskunvaimentajat aiheuttavat myös vesiliirtoa alhaisilla nopeuksilla, heikentävät ajonhallintaa kaarteissa ja sivutuulessa, kuluttavat renkaita ja muita ripustusosia, aiheuttavat epätasaiset ja värähtelevät ajovalot, jotka voivat häikäistä vastaan tulevia, lisäävät kuljettajan väsyneisyyttä ja vähentävät hänen reaktioaikaansa. Tenneco Automotiven Ajonhallintalaiteryhmän johtaja Fernando Monton toteaakin: "Pitemmät jarrutusmatkat ja hallitsemattomat ajotilat sekä hitaampi kiihtyvyys, jotka tulivat esille GTS:n testeissä, voisivat varmasti osaltaan vaikuttaa siihen, että kuljettaja ei pysty välttämään onnettomuutta tai tehdä onnettomuudesta vakavamman." "Jäisillä tai lumisilla teillä tai sumussa ajaminen talvella on mahdollinen vaaratekijä, ja nopeuden vähentäminen, talvirenkaiden asentaminen tai pitkälle kehitetty turvallisuutta lisäävä teknologia ei yksinkertaisesti riitä, jos ajoneuvon iskunvaimentajat eivät toimi tehokkaasti." "Iskunvaimentimien tarkistaminen ennen talven tuloa ja niiden vaihtaminen tarvittaessa uusiin esimerkiksi Monroe Reflex tai Sensa-Trac -iskunvaimentimiin voi huomattavasti parantaa ajamisen turvallisuutta talviolosuhteissa", hän toteaa lopuksi. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/22/20021122BIT00860/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/22/20021122BIT00860/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/22/20021122BIT00860/bild.html Pictures