Fitch laskee Teollisuuden Voiman luokkaan BBB, näkymät vakaat

Fitch Ratings (Fitch) on alentanut Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) pitkäaikaista luottoluokitusta luokasta BBB+ luokkaan BBB ja lyhytaikaista luokitusta tasolta F2 tasolle F3. Tiedotteessaan Fitch toteaa, että TVO:n tulevaisuuden näkymät ovat vakaat.

Lisätiedot:
Lauri Piekkari, Rahoitusjohtaja, TVO, puh. 09 6180 6110.

Teollisuuden Voima Oyj on vuonna 1969 perustettu suomalainen ydinvoimayhtiö, joka tuottaa turvallisesti ja luotettavasti kohtuuhintaista sähköenergiaa suomalaisille. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus oli noin kuudesosa vuoden 2012 sähkön käytöstä Suomessa. Puhdas energiantuotanto palvelee suomalaisen yhteiskunnan lisäksi myös globaalia ympäristörasituksen vähentämistä.