Laitostoimittaja toimittaa OL3 EPR -laitosyksikön päivitetyn projektiaikataulun TVO:lle heinäkuun aikana

Tiedotimme 10. huhtikuuta 2019 laitostoimittajan päivittävän OL3 EPR -laitosyksikön projektiaikataulua ja toimittavan sen Teollisuuden Voima Oyj:lle (TVO) kesäkuun aikana. Laitostoimittajalta saamamme tiedon mukaan aikataulu valmistuu kuitenkin vasta heinäkuussa 2019.

Huhtikuussa tiedotimme myös, että Olkiluoto 3 -laitosyksiköllä alkuvuonna tehdyn laajan huoltoseisokin työt eivät olleet edenneet laitostoimittajan marraskuussa 2018 ilmoittaman aikataulun mukaisesti. TVO:n huhtikuussa saaman tiedon mukaan polttoainetta ei asenneta reaktoriin ainakaan ennen elokuun loppua.

OL3-laitostoimittajakonsortio rakentaa laitosyksikköä kiinteähintaisella avaimet käteen sopimuksella. Laitostoimittajakonsortioon kuuluvat yhtiöt AREVA GmbH, AREVA NP SAS

ja Siemens AG, jotka ovat yhteisvastuussa laitostoimitussopimukseen kuuluvista velvoitteista laitosyksikön takuuajan loppuun asti.

Johanna Aho, viestintäpäällikkö, puh. 040 729 0822

Teollisuuden Voima Oyj on tuottanut sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille, turvallisesti ja luotettavasti jo 40 vuotta. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa, Olkiluoto 3:n valmistuttua liki kolmasosa, Suomen sähkön kulutuksesta. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta. Olkiluotoon on rakenteilla myös maailman ensimmäinen käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituslaitos.