Olkiluoto 1:n vuosihuolto 2020 lyhenee

Olkiluoto 1:n vuosihuolto lyhenee tänä vuonna. 25 vuorokauden mittaiseksi suunniteltu vuosihuolto muuttuu noin 14 vuorokauden mittaiseksi. Olkiluoto 2 -laitosyksiköllä kahdeksan vuorokauden polttoaineenvaihtoseisokki tehdään suunnitellusti.

Tämä tarkoittaa, että tänä vuonna OL1:llä tehdään perusmuotoinen huoltoseisokki, jolla varmistetaan laitosyksiköiden ydinturvallisuus ja käytettävyys. Suuremmat muutostyöt, joilla ei ole turvallisuus- ja käytettävyysmerkitystä, siirretään myöhemmäksi. Näillä toimenpiteillä edesautetaan vuosihuollon onnistuminen poikkeavasta tilanteesta huolimatta.

OL2-laitosyksikön vuosihuolto on tyypiltään polttoaineenvaihtoseisokki. Se alkaa sunnuntaina 10. toukokuuta ja päättyy 18. toukokuuta. OL1:n vuosihuolto alkaa sunnuntaina 24. toukokuuta ja päättyy päivitetyn suunnitelman mukaisesti 7. kesäkuuta.

Olkiluodon ydinvoimalaitos pidetään jatkuvasti hyvässä kunnossa laitosyksiköillä vuorottelevien polttoaineenvaihtoseisokin ja huoltoseisokin avulla.

Sähköntuotannon johtaja Marjo Mustonen p. 02 83 81 2100.