Teollisuuden Voima Oyj:n osavuosikatsaus 1.1.−30.6.2013

Ohessa liitteenä Teollisuuden Voima Oyj:n osavuosikatsaus tammikuu-kesäkuu 2013.

Vuoden ensimmäisellä puoliskolla Teollisuuden Voima Oyj:n sähköntuotanto Olkiluoto 1 ja Olkiluoto 2 -laitosyksiköillä jatkui turvallisesti ja luotettavasti. Olkiluoto 3 -projektissa laitosyksikön rakennustyöt ovat pääosin valmiit ja reaktorilaitoksen pääkomponentit on asennettu paikoilleen. Muiden komponenttien asennustyöt ja reaktorilaitoksen automaation suunnittelu jatkuivat. AREVA-Siemens -konsortion edistymisraporttien perusteella TVO arvioi helmikuussa, että laitosyksikön kaupallisen sähköntuotannon aloittaminen voi siirtyä vuoteen 2016. Olkiluoto 4 -hankkeen kilpailu- ja suunnitteluvaiheeseen kuuluva tarjousvertailu on meneillään.

Lisätietoja: Teollisuuden Voima Oyj:n Yhteiskuntaosaston johtaja Anna Lehtiranta, p. 02 8381 5200.

Teollisuuden Voima Oyj on vuonna 1969 perustettu suomalainen ydinvoimayhtiö, joka tuottaa turvallisesti ja luotettavasti kohtuuhintaista sähköenergiaa suomalaisille. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus oli noin kuudesosa vuoden 2012 sähkön käytöstä Suomessa. Puhdas energiantuotanto palvelee suomalaisen yhteiskunnan lisäksi myös globaalia ympäristörasituksen vähentämistä.