Teollisuuden Voima Oyj:n vuosikertomus 2023 on julkaistu

Ydinvoiman osuus Suomen sähköntuotannosta vuonna 2023 oli noin 41 prosenttia. Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) Olkiluodon ydinvoimalaitoksella tuotettiin vuonna 2023 noin 31 prosenttia sekä Suomessa kulutetusta että tuotetusta sähköstä.

TVO:n sähköntuotanto vuonna 2023 oli yhteensä 24,67 terawattituntia (TWh). OL1- ja OL2-laitosyksiköiden yhteinen käyttökerroin oli 91,9 prosenttia. Olkiluoto 3 -laitosyksikkö (OL3) aloitti säännöllisen sähköntuotannon huhtikuussa 2023 ja sen käyttökerroin oli 75,2 prosenttia. Konsernin liikevaihto oli 876 (358) miljoonaa euroa.

TVO:n vuosikertomus 2023 on julkaistu 26. helmikuuta 2024 osoitteessa www.tvo.fi/talousjulkaisut.

Vuosikertomus käsittää hallituksen toimintakertomuksen, tilinpäätöksen, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä vuosi- ja vastuullisuusraportin. Hallituksen toimintakertomus sisältää EU-taksonomian mukaisen raportoinnin. TVO:n tilinpäätös on julkaistu European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti.

Lisätiedot: Anja Ussa, talousjohtaja, puh. +358 (0) 50 342 3464

Teollisuuden Voima Oyj on tuottanut sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille, turvallisesti ja luotettavasti jo yli 40 vuotta. Olkiluodon saarelta tuotetaan noin 30 prosenttia Suomen sähkön tarpeesta. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta. Olkiluotoon on rakenteilla myös maailman ensimmäinen käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituslaitos.