TVO allekirjoitti uuden 1,0 miljardin euron valmiusluoton

Teollisuuden Voima Oyj (TVO) allekirjoitti tänään uuden 1 000 miljoonan euron valmiusluoton.

Valmiusluotolla jälleenrahoitetaan helmikuussa 2016 allekirjoitettu valmiusluotto. Valmiusluotto koostuu 1 000 miljoonan euron erästä, jonka laina-aika on kolme vuotta. Erän laina-aikaan sisältyy lisäksi kaksi yhden vuoden jatko-optiota. Valmiusluotto käytetään yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin.

Valmiusluoton järjestäjinä toimivat BNP Paribas ja Nordea. TVO:n pankkiryhmä koostuu sekä pohjoismaisista että kansainvälisistä pankeista:

Lainanantajan nimi

BNP Paribas SA
Crédit Agricole Corporate and Investment Bank
Danske Bank A/S
Natwest Markets N.V.
Nordea Bank Abp
OP Corporate Bank plc
SEB
Svenska Handelsbanken
Swedbank

Lauri Piekkari, rahoitusjohtaja, puh. +358 (0) 50 357 8623.

Teollisuuden Voima Oyj on tuottanut sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille, turvallisesti ja luotettavasti jo yli 40 vuotta. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on Olkiluoto 3:n säännöllisen sähköntuotannon alettua noin 30 prosenttia Suomen sähkön tarpeesta. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta. Olkiluotoon on rakenteilla myös maailman ensimmäinen käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituslaitos.