ArtHelsinki 10-nykytaidemessuilla 1.-5.9.2010

Teollisuustaiteen Liitto Ornamon O-Galleria on jo kolmatta kertaa mukana nykytaiteen ArtHelsinki-messutapahtumassa, joka järjestetään 1.-5.9. Helsingin Messukeskuksessa. O-Gallerian omalla 100 neliöin messuosastolla esittäytyy tänä vuonna 27 teollisuustaiteen ja taidekäsityön kärkinimeä, joiden töiden materiaalit vaihtelevat lasista keramiikkaan ja paperista alumiiniin.

O-Galleria,  osasto 3g41

Taiteilijat: Aino Favén, Anna-Riitta Haavisto, Soila Hänninen, Eliisa Isoniemi, Raija Jokinen, Terhi Juurinen, Leena Juvonen, Aino Kajaniemi, Markku Kosonen, Laura Kärki, Heidi Lehto, Tuija Markonsalo, Pekka Paikkari, Sirkka Paikkari, Kaija Poijula, Irina Pått, Heikki Rahikainen, Rita Rauteva-Tuomainen, Tiina Ripatti, Johanna Rytkölä, Katja Sandberg, Tini Sauvo, Paula Taipale, Maisa Turunen-Wiklund, Ulla-Maija Vikman, Tatu Vuorio, Merja Winqvist

O-Gallerian taiteilijat on valinnut jury, jonka muodostivat keraamikko Kirsi Kivivirta ja graafinen suunnittelija, taiteilija Aimo Katajamäki. Jurytettyjen taiteilijoiden lisäksi osastolle on kutsuttu mukaan tekstiilitaiteilija Maisa Turunen-Wiklund sekä taiteilija, taidekäsityöläinen Markku Kosonen.

Lisätiedot ja lehdistökuvat: www.ornamo.fi/media/kuvapankki/arthelsinki10

Minna Borg, puh. p. 09 68777 411 / info@ornamo.fi, Elina Pekkala, puh. 043 2112 723 / elina.pekkala@ornamo.fi

ArtHelsinki-messutapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa samaan aikaan Habitare huonekalu-, sisustus- ja designmessujen kanssa. Art Helsinki 10 -tapahtuman lehdistötilaisuus keskiviikkona 1.9. hallin 3 lounge-tilassa kello 12.

Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on muotoilijoiden valtakunnallinen, aatteellinen ja ammatillinen keskusjärjestö. Järjestön jäsenet toimivat teollisen muotoilun, tekstiili-, vaatetus- ja huonekalu-suunnittelun, sisustusarkkitehtuurin, taidekäsityön ja taiteen aloilla. Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on perustettu vuonna 1911.

www.ornamo.fi

www.finnishdesigners.fi