MUOTOILIJAT ’08 kiertonäyttely

Muotoilijat ’08 kiertonäyttelyssä on esillä Teollisuustaiteen Liitto Ornamon ja Grafian syksyllä 2008 palkitsemat kuusi eri alan muotoilijaa. Näyttelyllä tuodaan esiin suomalaisten muotoilijoiden työkentän monipuolisuutta ja merkitystä. Se on esillä kolmessa Euroopan kaupungissa syksyllä 2009.

Design September, Bryssel, Belgia, 12.–20.9.09 Wiels – Centre d’Art Contemporain avenue Van Volxem 354, 1190 Forest avoinna ke-la klo 12-19, su 11-18 www.designseptember.be Dutch Design Week, Eindhoven, Hollanti, 17.–25.10.09 Strijp S Klokgebouw 50, 5616 Eindhoven avoinna su-ke klo 12-18 ja to, pe, la klo 12-21 www.dutchdesignweek.nl Mes del Diseño Finlandés, Madrid, Espanja, 4.–12.11.09 Palacio de Altamira IED Madrid, Calle Flor Alta 8, 28004 Madrid avoinna ma-pe klo 10-22 www.diseno.fi Muotoilijat ’08: Vuoden graafikko Klaus Haapaniemi (Grafia) Vuoden teollinen muotoilija Tuuli Mattelmäki (Ornamo) Vuoden muotitaiteilija Anssi Tuupainen (Ornamo) Vuoden taiteilija Virpi Vesanen-Laukkanen (Ornamo) Vuoden sisustusarkkitehti Esa Vesmanen (Ornamo) Vuoden tekstiilitaiteilija Kristiina Wiherheimo (Ornamo) Lisätietoja: Lena Strömberg Teollisuustaiteen Liitto Ornamo +358-9-68777477 / +358-40-5057988 lena.stromberg@ornamo.fi Ladattavia kuvia: www.ornamo.fi > AJANKOHTAISTA > kuvapankki Yhteistyössä: Suomen Benelux-instituutti, Suomen Madridin instituutti Näyttelyä tukevat: Alfred Kordelinin säätiö, Valtion muotoilutoimikunta, Vallila Interior