Ornamo mukana ArtHelsinki 11 -taidemessuilla Helsingin messukeskuksessa

Ornamon O-Galleria esittelee 100-vuotisjuhliensa kunniaksi jäsentensä taideteoksia laajemmalle yleisölle uudesta näkökulmasta

Ornamon osallistuminen taidemessuille on kannanotto ja ele taideteollisuusjärjestön pyrkimyksestä osallistua tämän päivän keskusteluun taiteen ja muotoilun merkityksestä suomalaisessa yhteiskunnassa.

Ornamolaiset taiteilijat ja O-galleria osallistuvat ArtHelsinki – tapahtumaan nyt neljättä kertaa. Tänä vuonna järjestö esittäytyy satavuotisjuhliensa kunniaksi näyttävästi 200 m2 suuruisella osastolla. Järjestö ja sen taiteilijat saavat äänensä kuuluviin ohjelmalavalla ajankohtaisten puheenvuorojen muodossa. Nimekkäitä mukaan kutsuttuja taiteilijoita ovat professori Erik Bruun, akateemikko Vuokko Nurmesniemi sekä arkkitehti Juhani Pallasmaa. Heidän lisäkseen messuosastolla esittäytyy 38 eturivin taiteilijaa ja muotoilijaa. Tänä vuonna tehdään yhteistyötä myös Lahden julistemuseon kanssa.

Pääpaino messuesittäytymisessä on taiteilijoissa ja taiteessa. Osallistuvat taiteilijat ovat Juha Ahonen, Anna-Riitta Haavisto, Aino-Maija Halme-Vaaja, Soile Hovila, Katja Härkki, Raija Jokinen, Nina Karpov, Päivi Kekäläinen, Merja Keskinen, Inka Kivalo, Kaarina Kuusisto-Lukkari, Riikka Latva-Somppi, Heidi Lehto, Elina Liikanen, Mirja Marsch, Leena Mäki-Patola, Soile Paasonen, Sirkka Paikkari, Pauli Partanen, Harri Piispanen, Irina Pått, Inni Pärnänen, Heikki Rahikainen, Rita Rauteva-Tuomainen, Johanna Rytkölä, Katja Sandberg, Tini Sauvo, Suvi Suikki, Paula Taipale, Heli Tuori-Luutonen, Outi Turpeinen, Sanna Ukkola, Helena Vaari, Jyrki Valkola, Hanna van Ingen, Vesa Varrela, Virpi Vesanen-Laukkanen ja Anna-Mari Vierikko.

O-galleria / Ornamo 3 f 31

Teollisuustaiteen Liitto Ornamo