Ornamon Teosmyyntinäyttely Kaapelitehtaan Puristamossa

12.3.–21.3.2010

Näyttelyssä näkee läpileikkauksen uusimmasta suomalaisesta taideteollisen alan taiteesta. Teokset ovat tekniikoiltaan yllättäviä ja innovatiivisia sekä perinteisiin tekotapoihin pohjautuvia. Käytetyt materiaalit vaihtelevat villalangasta kärpäsiin ja punasavesta elektroniikan komponentteihin. Ornamon teosmyyntinäyttely on taideteollisen taiteen galleria- ja myyntitapahtuma johon osallistuu 82 taideteollisen alan taiteilijaa. Näyttelystä ostamansa teoksen asiakas voi viedä heti mukanaan. Näyttely järjestetään tuttuun tapaan Kaapelitehtaan Puristamossa (Tallberginkatu 1 C, Helsinki). Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on muotoilijoiden valtakunnallinen aatteellinen ja ammatillinen keskusjärjestö. Järjestön jäsenet toimivat teollisen muotoilun, tekstiili-, vaatetus- ja huonekalusuunnittelun, sisustusarkkitehtuurin, taidekäsityön ja taiteen aloilla. Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on perustettu vuonna 1911. Teosmyyntinäyttelyyn osallistuvat taiteilijat vuonna 2009: Maiju Ahlgrén, Marja Arola, Arni Aromaa, Nikolai Balabin, Synnöve Dickhoff, Ulla Fogelholm, Riitta Forsman, Anna-Riitta Haavisto, Leena Halme, Tiina Harjola, Juhani Heikkilä, Åsa Hellman, Katy Hertell, Agneta Hobin, Matti Hyvärinen, Risto Hämäläinen, Hanna van Ingen, Renáta Jakowleff, Rozalia Janovic, Leena Juvonen, Maisa Kaarna, Helena Kaikkonen, Catharina Kajander, Aino Kajaniemi, Miia Kallio, Päivi Kekäläinen, , Inka Kivalo, Pirjo Kivimäki-Krouvila, Kirsi Kivivirta, Riikka Kokko, Soili Kokkonen, Raija Kuisma, Kari Kuisma, Tomás Kukla, Laura Kärki, Jouko Kärkkäinen, Anne-Maarit, Lampila, Eero Lintusaari, Virginie Loÿ, Erja Manninen-Björkman, Tiia Matikainen, Hannu Matilainen, Pertti Metsälampi, Camilla Moberg, , Liisa Neuvo, Marika Niskanen, Adhi Nugraha, Pirjo Nylander, Pauli Partanen, Leea Pienimäki, Merja Pohjonen, Kaija Poijula, Silja Puranen, Irina Pått, Tuulikki Päällysaho, Heikki Rahikainen, Raija Rastas, Rita Rauteva-Tuomainen, Sami Rinne, Päivi Rintaniemi, Ilona Rista, Markku Salo, Johanna Sarparanta, Helena Sarvela, Tini Sauvo, Outi Silfvenius, Ulla Sinkkonen, Suvi Suikki, Satu Syrjänen, Taru Syrjänen, Harri Syrjänen, Paula Taipale, Päivi Takala, Annaliisa Troberg, Riitta Turunen, Sanna Ukkola, Jyrki Valkola, Anna-Mari Vierikko, Ulla-Maija Vikman, Johanna Virtanen, Tiina Wallius, Kristiina Wiherheimo KORUT-näyttely Galleria Norsussa on myös esillä 20.3.asti. KORUT-näyttely on suomalaiselle korutaiteelle merkittävä yhteistyöhanke, jota on järjestänyt 3 yhdistystä: Teollisuustaiteen Liitto Ornamo, Korutaiteilijat ry ja Korutaideyhdistys ry. Galleria Norsu, Kaisaniemenkatu 9, Helsinki. Avoinna ti, to, pe 11-17, ke 11-19, la 12-16 Lisätietoa näyttelyistä: Teollisuustaiteen Liitto Ornamo, Taidejaosto Taidetuottajasihteeri Sonja Löfgren p. 09-68777 433 taide@ornamo.fi Kuvapankki os: www.ornamo.fi/ajankohtaista/kuvapankki/teosmyynti 2010