Teollisuustaiteen Liitto ORNAMOn juhlanäyttely on esillä Pohjois-Pohjanmaan museossa Oulussa 10.6. – 4.9.2011

ORNAMO Preesens taide - käsityö – muotoilu – Teollisuustaiteen Liitto Ornamo 100 vuotta

ORNAMO PREESENS -juhlanäyttelyssä huomion keskipisteeseen nousee ornamolaisten taiteilijoiden ja muotoilijoiden ammattitaito. Kaikille ornamolaisille avoimeen kutsunäyttelyyn tarjosi teoksiaan kaikkiaan 107 jäsentä, joista näyttelyyn valittiin mukaan teoksia 58 tekijältä. Näyttelyn valintakriteereistä tärkeimmäksi nousi korkea laatu: valituissa teoksissa ja esineissä painottuvat persoonallisuus, mielenkiintoisuus, toimivuus ja hieno käsityötaito.
Näyttelyn teokset ovat visuaalisesti hallittuja kokonaisuuksia ja ne edustavat tätä aikaa. Näyttelyn teosvalinta heijastelee myös ornamolaisten laajaa ja monipuolista osaamisen kirjoa: mukaan haluttiin eri materiaalien ja tekniikoiden edustajia, taide- ja käyttöesineitä, traditioon perustuvia sekä perinteitä rikkovia, niin vakavia kuin ilotteleviakin teoksia. Valitut teokset edustavat monipuolisesti tekstiiliä, keramiikkaa, lasia, puuta, paperia ja metallia.

Tiedotusvälineiden edustajat ovat lämpimästi tervetulleita tilaisuuteen.

Näyttelyn tiedotustilaisuus on Pohjois-Pohjanmaan museossa (Ainolan puisto) torstaina 9.6.2011 klo 14.

Lisää näyttelystä nettisivuilla:

Lisätietoa:

Arja Keskitalo
museolehtori

Pohjois-Pohjanmaan museo
Ainolan puisto

Oulun kaupunki
Puh. 044 703 7159 tai 050-316 6497 (toimisto)

Teollisuustaiteen Liitto Ornamon 100-vuotisjuhlavuoden kaikki näyttelyt näyttelykalenterissa
www.ornamo.fi > ajankohtaista > näyttelykalenteri