Terrafamen kestävän kehityksen katsaus julkaistu

Report this content

MEDIATIEDOTE Terrafame on tänään julkaissut kestävän kehityksen katsauksen, jossa seurataan yhtiön yhtiön vuosille 2020-2024 laaditun vastuullisuusohjelman etenemistä. Katsaus sisältää myös vuoden 2021 alkupuolen kestävän kehityksen tapahtumia.

Kestävän kehityksen katsaus on saatavilla Terrafamen verkkosivuilla osoitteessa www.terrafame.fi > Terrafame Oy > Raportointi sekä tämän tiedotteen liitteenä.

Lisätietoja:

Sanna Päiväniemi, viestintäjohtaja, Terrafame Oy, p. 020 7130 800 (vaihde), sanna.paivaniemi(at)terrafame.fi

Terrafame keventää liikenteen hiilijalanjälkeä toimittamalla globaalille akkuteollisuudelle vastuullisesti tuotettuja akkukemikaaleja. Terrafamen teollisuusalueella sijaitsee yksi maailman suurimmista sähköajoneuvojen akuissa käytettävien akkukemikaalien tuotantolinjoista. Laitos pystyy tuottamaan nikkelisulfaattia noin miljoonan sähköautoon vuodessa. Terrafamen tuottaman nikkelisulfaatin hiilijalanjälki on yksi teollisuuden pienimmistä.

Terrafamen integroitu, ainutlaatuinen ja energiatehokas tuotantoprosessi kaivoksesta akkukemikaaleihin sijaitsee yhdellä ja samalla teollisuusalueella. Se tarjoaa asiakkaille läpinäkyvän, jäljitettävän ja aidosti eurooppalaisen akkukemikaalien tuotantoketjun.

Terrafame Oy on perustettu vuonna 2015. Vuonna 2020 Terrafamen liikevaihto oli 338 miljoonaa euroa. Yhtiön teollisuusalueella työskentelee noin 1600 henkilöä, joista noin puolet on kumppaniyritysten työntekijöitä.