Emil Heinäaho on nimitetty Terveystalon julkisten palveluiden lääketieteelliseen johtoon

Yleislääketieteen erikoislääkäri Emil Heinäaho on nimitetty Terveystalon julkisten palveluiden Kumppanuusratkaisut-liiketoiminnan ylilääkäriksi sekä koko julkisten palveluiden vt. ylilääkäriksi. Heinäaho aloittaa tehtävässään tänään 31.3.2021. Hän vastaa tehtävässään Terveystalon julkisten palveluiden lääketieteellisestä laadusta ja johtamisesta.

Emil Heinäaho siirtyy tehtävään HUS Akuutin osastonylilääkärin tehtävästä, jossa hän muun muassa yhtenäisti yleislääketieteen päivystysten toimintamallin sekä perusti Yhteispäivystyksen peruskoulu -nimisen koulutusjakson yhdessä tiiminsä kanssa.

–  On hienoa saada Emil mukaan julkisten palveluiden johtoon. Hänellä on näyttöjä ja näkemystä sekä aito halu kehittää perusterveydenhuoltoa ja entistä vaikuttavampia hoitoprosesseja. Terveystalo vastaa kymmenien tuhansien suomalaisten perusterveydenhuollosta kuntien ja kuntayhtymien kumppanina. Kiireettömään hoitoon pääsy on vastaanotoillamme huippuluokkaa, ja haluamme jatkossa kehittää toimintaa entisestään, Terveystalon julkisten palveluiden johtaja Mikko Tainio sanoo.

Heinäaho on aiemmin työskennellyt kymmenen vuotta terveyskeskuslääkärinä suuntautuen monisairaiden hoitoon, työttömien terveystarkastuksiin sekä kouluttamiseen. Kliinisen työn ohessa hän on toiminut laatukouluttajana Conmedic Oy:ssä.

– Olen luonnollisesti innoissani uuden edessä. Odotan pääseväni hyödyntämään työssäni sekä Terveystalon julkisten palveluiden laajaa verkostoa että terveystalolaisten monialaista osaamista. Odotan myös, että Terveystalossa ollaan valmiita kokeilemaan uusia tapoja tehdä laadukasta perusterveydenhuoltoa. Kehittämisestä hyötyvät paitsi palveluiden käyttäjät, myös ammattilaiset: laadukas, kouluttava ja turvallinen työpaikka houkuttaa lääkäreitä, Heinäaho kuvaa.

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com