Eveliina Vigelius nimitetty Terveystalon yhteiskuntasuhdejohtajaksi

Eveliina Vigelius, s.1984, VTM, on nimitetty 2.9.2024 alkaen Terveystalon yhteiskuntasuhdejohtajaksi. Vigelius raportoi Terveystalon viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Petra Gräsbeckille. Eveliina Vigelius siirtyy tehtävään Hyvinvointiala HALI ry:stä, jossa hän toimii elinkeinoasioiden johtajana.

Terveystalo on nimittänyt Eveliina Vigeliuksen yhteiskuntasuhdejohtajakseen. Vigelius siirtyy tehtävään Hyvinvointiala HALI ry:stä, jossa hän toimii elinkeinoasioiden johtajana vastuullaan sote-järjestelmän kehittämiseen liittyvät asiat. Vigeliuksella on vahva tausta yhteiskuntasuhteiden parissa eri rooleissa muun muassa eduskunnassa ja Euroopan parlamentissa. Hän tuo mukanaan monipuolista asiantuntemusta, joka tukee Terveystalon tavoitteita ja strategiaa.

Vigeliuksen vastuulle tulee konsernitason yhteiskuntasuhteiden kehittäminen yhdessä Terveystalon asiantuntijoiden ja lääketieteellisen johdon kanssa, yhteistyön vahvistaminen eri sidosryhmien kanssa sekä yhteisten ratkaisujen löytäminen tulevaisuuden terveydenhuoltoa varten. Kaupallisesta yhteistyöstä hyvinvointialueiden kanssa vastaavat jatkossakin Terveystalon liiketoiminta-alueet.

‒ Terveystalolla on tärkeä rooli suomalaisen terveydenhuollon kehittäjänä, ja olen innoissani mahdollisuudesta liittyä tähän osaavaan tiimiin. Terveystalon vahvuusalueet ‒ integroitu, tiedolla johdettu terveydenhuolto ja vaikuttava ennaltaehkäisy ‒ ovat tulevaisuuden terveydenhuollon rakennuspalikoita. Odotan innolla työskentelyä näiden teemojen parissa ja keskustelua yhdessä kaikkien sidosryhmien kanssa, Eveliina Vigelius sanoo.

Terveystalon viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, johtoryhmän jäsen, Petra Gräsbeck toivottaa Eveliinan lämpimästi tervetulleeksi ja uskoo, että hänen kokemuksensa ja näkemyksensä tuovat merkittävää lisäarvoa yritykselle:

‒ Eveliina on ratkaisukeskeinen, osallistava ja laaja-alainen terveydenhuollon ja yhteiskuntasuhteiden osaaja. Olen todella iloinen, että saamme hänet mukaan työhömme terveemmän elämän puolesta.

Eveliina Vigelius aloittaa tehtävässään 2. syyskuuta.

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 377 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 152 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2023 Suomen Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 7,6 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 15 500 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. www.terveystalo.com