• Terveystalo Oyj/

Lehdistötiedote: Puistosairaalan Silmälääkärit Oy:n ja Jyväskylän Silmätutkimuslaboratorio Oy:n toiminta osaksi Terveystaloa

Terveystalo on 31.10. allekirjoitetulla sopimuksella ostamassa Puistosairaalan Silmälääkärit Oy:n ("Puistosairaala") ja Jyväskylän Silmätutkimuslaboratorio Oy:n ("Laboratorio") (yhdessä "Konserni") toiminnan. Yhtiöiden työntekijät siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja toiminta jatkuu entisissä tiloissa.

Konserni on yksityinen silmälääkäripalvelujen tarjoaja. Yrityksessä työskentelee 12 silmälääkäriä ja 5 työsuhteista työntekijää ja konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 0,4 miljoonaa euroa.

"Kaupassa konsernin liiketoiminta siirtyy osaksi valtakunnallista Terveystaloa, joka tarjoaa korkeatasoisia silmälääkäripalveluja osana kokonaisvaltaista terveydenhuollon hoitoketjua. Terveystalo saa kaupassa sairaalatasoiset, laadukkaat yritykset, joilla on 56 vuoden historia Keski-Suomen johtavana silmäpalvelujen tarjoajana. Terveystalolla on mahdollisuudet investoida sekä henkilöstön osaamisen että asiakaslähtöisen palvelun kehittämiseen. Terveystalon panostukset laatuun ja vaikuttavuuteen on tehnyt meihin vaikutuksen. Hoidon korkea laatu on tärkeää kaikessa toiminnassa sekä meille että Terveystalolle", sanoo toimitusjohtaja Timo Kalima Puistosairaalan Silmälääkärit Oy:stä.

"Toivotamme Puistosairaalan ja Jyväskylän Silmätutkimuslaboratorion osaavan henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Yhtiöiden palvelut täydentävät hyvin palvelutarjontaamme Jyväskylän seudulla", toteaa Terveystalon Keskisen Suomen aluejohtaja Anu Väänänen

Lisätietoja:
Terveystalo, aluejohtaja Keskinen Suomi, Anu Väänänen, puh. 0400 470 894

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa 180 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2017 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,3 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee lähes 9 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com