Marja-Leena Tuomola on nimitetty Terveystalon yritysterveyden johtajaksi

Terveystalo Oyj pörssitiedote 16.9.2020 klo 11.45

Marja-Leena Tuomola, s. 1962, LL.M., eMBA, on nimitetty Terveystalon yritysterveyden johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään vuoden 2021 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Marja-Leena Tuomolasta tulee Terveystalon johtoryhmän jäsen ja hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Ville Iholle. Tomi Gustafsson toimii yritysterveyden väliaikaisena johtajana Tuomolan aloitukseen saakka.

Marja-Leena Tuomola siirtyy tehtävään Sanoma-konsernista, jossa hän toimii Sanoma Digital Finlandin liiketoimintajohtajana ja operatiivisena johtajana. Aikaisemmin hän on toiminut Sanoma-konsernissa useissa johtotehtävissä, muun muassa Sanoma Media Finlandin digitaalisen liiketoiminnan johtajana.

Toivotan Marja-Leenan lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Marja-Leena tuo tiimiimme rautaista digitaalisen liiketoiminnan osaamista ja paloa asiakkaita puhuttelevien palveluiden kehittämiseen. Terveystalon ennaltaehkäisevä työterveyspalvelumalli on onnistuneesti vähentänyt sairauspäiviä ja niihin liittyviä työnantajakuluja jo kolmanneksella, ja samalla on parannettu työikäisten elämänlaatua. Jatkamme vaikuttavien terveyden ja hyvinvoinnin palvelujen kehittämistä, jotta työntekijöiden täysi potentiaali pääsisi kukoistamaan. Uskon, että Marja-Leena täydentää hienosti tiimiämme tässä tärkeässä työssä”, Terveystalon toimitusjohtaja Ville Iho toteaa.

Terveystalo on johtava työterveyspalvelujen tarjoaja Suomessa ja sen palvelut on kehitetty suomalaisen työelämän lähtökohdista palvelemaan niin työntekijää, työnantajaa kuin koko työyhteisön hyvinvointia. Terveystalon vahva panostus digitaalisiin palveluihin ja datan hyödyntämiseen palveluissa ja niiden kehittämisessä on osoittautunut erittäin arvokkaaksi työterveyden ylläpitämiselle näin korona-aikana. Olen ylpeä päästessäni jatkamaan tätä työtä yhdessä terveystalolaisten ja asiakkaidemme kanssa”, Marja-Leena Tuomola toteaa.

Liite:
Marja-Leena Tuomola CV

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi noin 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com