• Terveystalo Oyj/

Oma Terveys palkittiin Grand One –kilpailussa parhaana mobiilipalveluna – koronaepidemian myötä palvelun kävijämäärät moninkertaistuneet

Grand One on suomalaisille digitaalisen median töille tarkoitettu kilpailu, jossa palkitaan alan edelläkävijöitä. Kovatasoisessa kilpailussa tuomaristo valitsi Oma Terveys –mobiilipalvelun voittajaksi painottaen perustelussaan palvelun innovatiivisuutta ja laadukkuutta. Kestävin ratkaisuin rakennettu palvelu on koronaepidemian myötä kokenut eksponentiaalisen kasvun, kun päiväkohtaiset käyntimäärät ovat kivunneet kymmeniin tuhansiin.

Tuomariston mukaan Oma Terveys –palvelu nostaa toimialan standardeja ja katsoo toiminnallisuuksiltaan tulevaisuuteen. Palvelu on toteutettu erittäin laadukkaasti murtaen siiloja mm. datan hyödyntämisessä ja sen saavutettavuus hakee vertaistaan demonstroiden konkreettisesti mitä laadukas mobiilipalvelu pystyy parhaimmillaan tarjoamaan käyttäjilleen. Palvelun kautta saa yhteyden lääkäriin chatin kautta erittäin nopeasti, noin 7 sekunnissa ympäri vuorokauden ja missä päin maailmaa tahansa. Vastaanottokäyntien lisäksi palvelu kerää asiakkaan terveystiedot yhteen ja samaan paikaan, mistä ne ovat käytettävissä tietoturvallisesti.

Oma Terveys –palvelua on kehitetty Terveystalon asiakkaiden kokonaisterveyden näkökulmasta tulevaisuuteen katsoen.
– Palvelun suosituin ominaisuus lääkärivastaanoton ohella on omaan terveyteen liittyvän aikajanan seuraaminen. Emme keskity vain historiaan, vaan pidämme huolta ennakoivasti myös tulevasta. Oma Terveys -palvelun avulla asiakkaamme muun muassa suunnittelevat kontrollikäyntinsä ja uusivat reseptinsä tai seuraavat fysioterapeutin antamaa ohjelmaa videoiden avulla. Näin hoidamme asiakkaidemme terveyttä myös varsinaisten vastaanottojen välissä, kertoo Oma Terveys –palvelun kehityksestä Terveystalossa vastaava Sanna Solala.

Vallitseva poikkeustilanne on luonnollisesti kiihdyttänyt digitaalisten palveluiden kysyntää. Myös Terveystalon etävastaanottokäyntien määrä on kymmenkertaistunut vuoden takaiseen ajankohtaan verrattuna.
– Asiakkaamme arvostavat Oma terveys -palvelun vaivattomuutta ja nopeutta. Heidän on helppoa päästä oman terveystietonsa äärelle ja tavoittaa asiantuntija palvelussa chat- tai videovastaanotolla. Erityisesti näin epidemia-aikana olemme saaneet paljon kiitosta mahdollisuudesta asioida lääkärillä ja muilla asiantuntijoilla etänä. Koronatilanteen käynnistyessä Oma Terveys –mobiilipalvelussa oli viikon aikana jopa 100 000 käyntiä, mikä todentaa että suomalaiset ovat ottaneet terveydenhuollon etäpalvelut myönteisesti vastaan. Jatkamme Oma Terveys –palvelun kehitystä ja olemme kevään aikana tuoneet sinne uusia ominaisuuksia sekä vastaanottopalveluita, kuten chat-vastaanotot lastenlääkärille tai suunterveyden asiantuntijalle, Solala kertoo.

Maksuton Oma Terveys –mobiilipalvelu on ladattavissa AppStoressa ja Google Play –sovelluskaupassa. Terveystalon kumppanina palvelukehityksessä olivat mukana Futurice, Ninchat, Tietotalo ja Knowit.

Lisätietoa medialle:
Terveystalon viestintä/mediapäivystys

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com