Opiskelijat valitsivat Terveystalon jälleen alan houkuttelevimmaksi työnantajaksi

Lääketieteen ja terveysalan opiskelijat valitsivat Terveystalon alan houkuttelevimmaksi työnantajaksi peräti kahdeksatta kertaa peräkkäin. Asia käy ilmi Universumin toteuttamasta työnantajakuvatutkimuksesta, johon vastasi yli 14 000 opiskelijaa liki 40 eri korkeakoulusta. Vuosittain toteutettava kysely tehtiin marraskuun 2020 ja maaliskuun 2021 välillä.

”Olemme erittäin iloisia saamastamme tunnustuksesta ja siitä, että olemme säilyttäneet asemamme alan kiinnostavimpana työpaikkana opiskelijoiden keskuudessa jo vuodesta 2014 alkaen”, Terveystalon henkilöstöjohtaja Minttu Sinisalo sanoo. ”Terveystalon tavoitteena on olla toimialan paras työntekopaikka, ja teemme systemaattisesti töitä tämän eteen. On hienoa, että se näkyy myös alan opiskelijoille.”

Opiskelijat arvostavat työnantajassa eniten mahdollisuutta monipuolisiin työtehtäviin. Myös työn arkeen liittyvät asiat, kuten ystävällinen ja toisia kunnioittava työilmapiiri, palkka, turvallinen ja vakaa työsuhde sekä työn ja vapaa-ajan tasapaino, ovat opiskelijoiden arvoasteikolla korkealla.

Terveystalo on myös ammattilaisten suosikki

Terveystalo on alan vetovoimaisin työpaikka myös terveydenhuollon ammattilaisten mielestä. Universumin syksyllä julkaiseman tutkimuksen mukaan Terveystalo on sairaala- ja terveysalan kiinnostavin ja koko lääketieteen alalla toiseksi kiinnostavin työpaikka ammattilaisten keskuudessa. Yksityisistä terveyspalveluyrityksistä Terveystalo oli kaikista houkuttelevin. Lue lisää syksyllä julkaistusta tiedotteesta

Terveystalossa työskentelevien osaajakokemusta mitataan kahdesti vuodessa. Osaajatutkimukset vahvistavat, että Terveystalossa viihdytään hyvin. Tänä keväänä toteutetun kyselyn tulokset kertovat, että osaajien tyytyväisyys Terveystaloon työtekopaikkana on kasvanut edelleen.

”Henkilöstökyselyissä Terveystalon vahvuuksiksi on nostettu muun muassa luottamus kollegoiden tukeen ja apuun sekä arvostava esimiestyö”, Sinisalo iloitsee. ”Terveydenhoidon ammattilaiset toivovat mahdollisuuksia kouluttautumiseen, ja tähän pyrimme vastaamaan. Tarjoamme muun muassa lääkäreille viikoittaisia koulutuswebinaareja ja lääketieteen opiskelijoille kesäkoulun. Kehitämme jatkuvasti myös koko henkilökunnan kouluttautumismahdollisuuksia.”

Lisätietoja medialle
Terveystalon viestintä, p.050 358 1170, viestinta@terveystalo.com

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys, jonka tavoitteena on voimaannuttaa elinikäiseen terveyteen ja hyvinvointiin ja rakentaa terveempää yhteiskuntaa.  Yhtiö tarjoaa kokonaisvaltaisia hyvinvoinnin, perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille sekä julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös yli 300 toimipaikkaa ympäri Suomen.

Vuonna 2020 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Asiakaskäyntejä tehtiin noin 6,9 miljoonaa, joista yli neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com