Perjantaina vahvistuneen koronavirustartunnan saanut henkilö oli Terveystalon työterveysasiakas

HUSissa perjantaina 28.2.2020 varmistunut koronavirustartunnan (COVID-19) saanut henkilö on Terveystalon työterveyshuollon asiakas. Hän on asioinut kuluneen viikon aikana Terveystalon lääkärikeskuksissa Itäkeskuksessa ja Herttoniemessä. Tartuntaepäilyn herättyä hänet on ohjattu THL:n ohjeen mukaisesti tutkimuksiin HUSiin.

Terveystalossa henkilöä hoitaneet kolme terveydenhuollon ammattilaista ovat viranomaisten tämän hetkisen ohjeistuksen mukaisesti kotikaranteenissa kahden viikon ajan asiakaskohtaamisen ajankohdasta. He ovat oireettomia ja voivat hyvin.

– Olemme seuranneet koronavirustilanteen etenemistä tiiviisti alusta asti ja meillä on tarkat toimintaohjeet siitä, miten toimimme tartuntaepäilyissä ja tartunnan torjumiseksi. THL:n kanssa tekemämme riskiarvion mukaan muulla henkilöstöllämme tai asiakkaillamme ei katsota tapauksen johdosta olevan suurentunutta riskiä sairastua koronavirusinfektioon. Itäkeskuksen ja Herttoniemen lääkärikeskuksemme jatkavat toimintaansa normaalisti, kertoo Terveystalon johtava ylilääkäri Petri Bono.

– Haluan muistuttaa asiakkaitamme siitä, että jos sinulla on kuume- ja hengitystieoireita tai sinulla on muu syy epäillä koronavirustartuntaa, ole yhteydessä Terveystaloon puhelimitse tai etälääkärin vastaanotolla toimintaohjeiden saamiseksi. Koronaviruksen leviämistä torjutaan tehokkaimmin huolellisella käsihygienialla ja suojaamalla suu yskiessä.

Lisätiedot:

Ohjeita koronaviruksen tartunnan ehkäisyyn

Lisätietoja medialle:

Terveystalo, sisältöjohtaja Anni Romu, p. 050 571 1887, anni.romu@terveystalo.com

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com