Suomalainen jalkakirurgian osaaminen kiinnostaa maailmalla

Helsinki on tällä viikolla Euroopan jalkakirurgisen osaamisen keskuspaikka, kun alan suurin eurooppalainen kokous saapuu Suomeen. Euroopan jalkakirurginen järjestö lähettää samalla Suomeen kaksi lupaavaa kirurgia, jotka pääsevät kokouksen lisäksi seuraamaan Terveystalon arvostetun jalkakirurgi Oliver Michelssonin työtä.

Euroopan jalkakirurginen järjestö EFAS sponsoroi vuosittain kahdelle lupaavalle kirurgille viikon vierailun arvostettuun klinikkaan tai tunnetun kirurgin luokse. Tällä viikolla järjestö on lähettänyt kaksi nuorta kirurgia Helsinkiin seuraamaan Terveystalon jalkakirurgi Oliver Michelssonin työtä. Viikon mittaisen vierailun aikana kirurgivieraat pääsevät seuraamaan Michelssonin jalkaleikkausta ja oppimaan huippukirurgin työskentelytavoista.

– Jalkakirurgia on Suomessa nouseva lääketieteen erikoisala. Muualla maailmassa sen rooli on käsikirurgian tapaan vakiintuneempi, mutta Suomessa sitä ei aikaisemmin ole juuri arvostettu. Alan osaaminen on kuitenkin viime aikoina lisääntynyt huomattavasti – kiinnostusta ja jalkakirurgiaan keskittyviä ammattilaisia on yhä enemmän. Onkin hienoa saada kansainvälistä tunnustusta suomalaiselle jalkakirurgian osaamiselle, sanoo Michelsson.

Yli 350 jalkakirurgian ammattilaista kokoontuu Helsinkiin

Leikkaustekniikan lisäksi maailmalta saapuvat kirurgit pääsevät perehtymään alan uusimpaan tutkimukseen ja haastaviin potilastapauksiin: jalkakirurgian suurin eurooppalainen kokous, EFAS Advanced Symposium, järjestetään tällä viikolla perjantaista lauantaihin Helsingissä. Kokoukseen saapuu jopa yli 350 alan ammattilaista. Määrä on suuri, sillä esimerkiksi Suomessa on yhteensä vain noin 20 jalkakirurgia.

– Vastaavaa tapahtumaa ei ole koskaan ennen järjestetty Suomessa tai muualla Pohjoismaissa. Koska ala on Suomessa pieni, on meille suuri kunnia saada mahdollisuus järjestää tämän kokoluokan tapaaminen, johon saapuu suuri määrä jalkakirurgian asiantuntijoita ympäri maailman, iloitsee Michelsson.

EFAS Advanced Symposium -kokous keskittyy jalka- ja nilkkaleikkausten jälkeisiin komplikaatioihin sekä monimutkaisiin kliinisiin potilastapauksiin. Kokouksessa keskustellaan ja pohditaan aiheita aktiivisesti ja pyritään oppimaan uusimmista tutkimuksista ja potilastapauksista. Michelsson pitää kokouksessa tervetuliaispuheen ja tieteellisen esitelmän.

Lisätietoa medialle:
Terveystalon viestintä/mediapäivystys, p. 050 358 1170, viestinta@terveystalo.com
Kysy meiltä asiantuntijaa myös muihin terveysaiheisiin!

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 260 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut. Vuonna 2018 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,5 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 10 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com