Terveystalo ja Clinic Helena aloittavat rintasyöpähoidot Tampereella

Tampereen seudun rintasyöpäpotilaat saavat ensimmäistä kertaa mahdollisuuden keskitettyyn yksityiseen rintasyöpähoitoon, kun Terveystalo ja Clinic Helena aloittavat yhteistyössä rintasyöpähoidot Tampereella. Hoitoon odotetaan sekä suomalaisia että ulkomaisia asiakkaita, jotka etsivät rintasyöpäänsä kokonaisvaltaista hoitoa ja huolenpitoa.

Rintasyöpä on ollut jo pitkään suomalaisnaisten yleisin syöpä, johon sairastuu joka kahdeksas nainen jossain elämänsä vaiheessa. Rintasyövästä paranemisen avaimia ovat taudin löytyminen varhain ja tarkka diagnoosi.

Tampereelle on toukokuun alussa 2022 avautunut yhteistyössä Terveystalon kanssa rintasyöpien hoitoon keskittynyt yksikkö Clinic Helena, jonka tavoitteena on tuoda esille rinnan tutkimisen ja oireiden tunnistamisen tärkeyttä ja parantaa hoitotuloksia.

Uudessa rintasyöpäyksikössä Clinic Helenan lääkärit vastaavat rintasyöpäpotilaan hoidosta, sen suunnittelusta ja mahdollisista leikkaushoidoista. He ottavat potilaat vastaan Terveystalon viereisissä tiloissa Rautatienkadulla. Diagnostiikka ja leikkaukset tehdään Terveystalon toimipisteessä ja Terveystalon henkilökunnan avustuksella.

Yksikköön odotetaan asiakkaita niin Suomesta kuin ulkomailta, sillä Clinic Helena on jo tähän asti hoitanut erityisesti brittiläisiä ja ruotsalaisia rintasyöpäpotilaita Savonlinnan yksikössään.

− Tarjoamme rintasyöpäpotilaille kokonaisvaltaista hoitoa ja huolenpitoa sekä nopeaa ja tarkkaa diagnostiikkaa. Hyvin suunniteltu ja onnistunut syöpäleikkaus määrittelee potilaan tulevan elämän laatua. Rinta ja kainalorauhaset pyritään säästämään aina kun mahdollista. Onkoplastisella kirurgialla, missä rinnan muoto palautetaan plastiikkakirurgisin menetelmin syöpäkasvaimen poiston jälkeen, voidaan vähentää rinnanpoistoleikkauksia 25 prosenttiin kaikista rintasyöpäleikkauksista. Panostamme myös potilaan kuntoutumiseen, ja 86 % rintasyöpäpotilaista paraneekin täysin, sanoo Helena Puonti Clinic Helenasta.

− On erittäin hienoa, että voimme keskittyä rintasyöpähoitoihin juuri Tampereella, sillä täällä on mahdollista kehittää rintasyöpähoitojen yksikköä taitavien asiantuntijoiden avulla. Terveystalon henkilökunta on erittäin ammattitaitoista, ja leikkausyksikkömme on tekniikaltaan huippulaatuinen. Samalla voimme luoda Tampereen alueen syöpätautien erikoislääkärien kanssa hyvän alueellisen yhteistyöverkoston asiakkaidemme parhaaksi, sanoo Terveystalon Tampereen aluejohtaja Tiina Halinen.

Osana Terveystalo Tampereen luentosarjaa PhD plastiikkakirurgi Helena Puonti pitää luennon rintasyövän varhaisesta tunnistamisesta ja uusista hoitomuodoista.

Luento pidetään Terveystalon auditoriossa 14.7.2022 klo 18, Rautatienkatu 27, Tampere. Kahvitarjoilu.

Ilmoittauduthan luennolle: www.clinichelena.com. Tervetuloa!

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 360 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 120 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2021 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 15 500 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com