Terveystalo ja hedelmöityshoitoihin erikoistunut klinikkaketju Ovumia aloittavat yhteistyön

Terveystalo on sopinut yhteistyöstä suomalaisen hedelmöityshoitoihin keskittyneen klinikkaketjun Ovumian kanssa. Yhteistyön tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä kokonaisvaltaisempaa ja sujuvampaa hoitoa jokaisessa elämänvaiheessa.

Ovumia on Pohjois-Euroopan johtava hedelmöityshoitoihin keskittynyt klinikkaketju, jonka neljä Suomessa toimivaa klinikkaa tarjoavat hedelmöityshoitoa Helsingissä, Jyväskylässä, Tampereella ja Kuopiossa. Lisäksi Ovumialla on klinikat Tallinnassa, Lvivissä ja vuoden 2024 alusta Tukholmassa.

Yhteistyötä tehdään esimerkiksi potilaiden hoidossa ja ohjauksessa sekä koulutusyhteistyönä.

‒ Palvelumme täydentävät toisiaan. Ovumia on hedelmöityshoitojen erikoisosaaja. Meillä taas on tarjota laaja valtakunnallinen verkosto ja monipuoliset, lapsettomuushoitoja tukevat palvelut gynekologisista tutkimuksista ravitsemusterapiaan ja mielen hyvinvoinnin palveluihin. Yhteistyö Ovumian kanssa antaa meille mahdollisuuden huolehtia asiakkaistamme entistä kokonaisvaltaisemmin, Terveystalon kuluttaja- ja vakuutusasiakkuuksien ja erikoisalojen johtaja Marja-Leena Tuomola sanoo.

Terveystalon ja Ovumian asiakkaille yhteistyö tarkoittaa sujuvia hoitopolkuja, monipuolisia palveluita, kokonaisvaltaista huolenpitoa ja hoidon jatkuvuutta.

‒ Olemme ylpeitä yhteistyön avaamisesta Suomen suurimman terveysalan toimijan kanssa. Palvelumme täydentävät toisiaan asiakkaittemme eduksi, laajalti ja kaikilla paikkakunnilla, joissa Suomen klinikkamme sijaitsevat. Meille on myös luonnollista järjestää koulutusyhteistyötä, koska asiantuntijamme ovat kansallisia huippuosaajia ja kysyttyjä luennoitsijoita. Odotamme hedelmällistä yhteistyötä Ovumian ja Terveystalon osaavien lääkärien välillä asiakkaidemme parhaaksi, Ovumia-konsernin hallituksen puheenjohtaja Pekka Sillanaukee sanoo.

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 370 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 155 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2022 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8,5 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 16 800 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. www.terveystalo.com

Ovumia lyhyesti

Ovumia on vuonna 2007 perustettu Pohjois-Euroopan johtava lapsettomuusklinikkaketju, jolla on toimipisteet Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä ja Kuopiossa, sekä lisäksi Tallinnassa, Tukholmassa ja Lvivissä. Ovumian Suomen klinikoilla työskentelee yhteensä n. 80 ja koko konsernissa 240 huippuammattilaista. Lisäksi yhteistyökumppanina on eurooppalainen FutureLife-ketju. Ovumia tarjoaa palveluita, tutkimuksia ja neuvontaa kaikissa hedelmällisyyteen liittyvissä asioissa, potilaan tarpeiden mukaan yksilöllisesti ja asiantuntevasti, jo ennen raskausyritystä ja erityisesti raskausyrityksen aikana. Lapsettomuushoitoja tehdään nais-miespareille, naispareille ja itsellisille naisille, omilla tai tarvittaessa lahjasukusoluilla. Erityisenä ylpeydenaiheena ovat lahjasukusoluhoitojen hyvät tulokset. Ovumiassa tehdään valtaosa Suomen munasolunlahjoitushoidoista. Ovumian avulla on asiakkaille syntynyt jo yhteensä yli 17 000 vauvaa. www.ovumia.fi