Terveystalo jälleen työpaikkana ammattilaisten suosikki

Terveydenhuollon ammattilaiset valitsivat Universumin työnantajakuvatutkimuksessa Terveystalon alan vetovoimaisimmaksi työpaikaksi toista vuotta peräkkäin.

Terveystalo on terveys- ja lääkealan kiinnostavin ja koko lääketieteen alalla toiseksi kiinnostavin työpaikka ammattilaisten keskuudessa. Yksityisistä terveyspalveluyrityksistä Terveystalo on toimialansa paras. Asia käy ilmi Universumin toteuttamasta työnantajakuvatutkimuksesta, johon vastasi noin 1 500 terveydenhuollon ammattilaista sekä yksityiseltä että julkiselta sektorilta. Kyselyssä arvioitiin liki 60 toimijaa julkiselta sektorilta, terveyspalvelualan yksityisistä yrityksistä sekä lääkeyrityksistä.

– Strateginen tavoitteemme on olla paitsi asiakkaiden myös ammattilaisten suosikki, ja on todella hienoa, että olemme jälleen menestyneet Universumin tutkimuksessa. Tunnustus osoittaa, että arvomme – lääketiede luotsaa ja kaiken keskellä ihminen – näkyvät ammattilaistemme arkipäivässä ja kuuluvat ja näkyvät myös Terveystalon ulkopuolelle, henkilöstöjohtaja Minttu Sinisalo sanoo.

Terveystalossa työskentelevien osaajakokemusta mitataan kahdesti vuodessa. Osaajatutkimukset vahvistavat, että Terveystalossa viihdytään hyvin.

– Tarjoamme terveydenhoidon ammattilaisille merkityksellistä työtä, kasvun paikkoja ja mahdollisuutta keskittyä olennaiseen. Osaajatutkimuksissa Terveystalon vahvuuksiksi on nostettu muun muassa luottamus kollegoiden tukeen ja apuun sekä arvostava esihenkilötyö. Terveydenhoidon ammattilaiset toivovat myös mahdollisuuksia kouluttautumiseen, ja tarjoammekin muun muassa lääkäreille viikoittaisia koulutuswebinaareja ja Terveystalon omat Lääkäripäivät sekä lääketieteen opiskelijoille kesäkoulun, Sinisalo kertoo.

Opiskelijoiden keskuudessa Terveystalo on ollut alan houkuttelevin työnantaja jo pitkään. Lääketieteen ja terveysalan opiskelijat valitsivat keväällä Terveystalon alan houkuttelevimmaksi työnantajaksi peräti kahdeksatta kertaa peräkkäin.

Urapalvelut ammattilaisten tukena

Terveystalossa panostetaan alan ammattilaisten urapolkujen suunnitteluun ja tukemiseen. Terveystalon Urapalvelut tukee lääkäreitä ja muita terveydenhoidon ammattilaisia uran kaikissa vaiheissa.

– Urapalvelut palvelee Terveystalosta kiinnostuneita ja meillä jo työskenteleviä ammattilaisia, vastavalmistuneita ja urallaan uutta suuntaa kaipaavia. Urapalveluissa autetaan eteenpäin esimerkiksi, jos on vaihtamassa paikkakuntaa, miettii itselleen sopivinta työsuhdemuotoa tai tapaa työskennellä, kaipaa uusia haasteita tai työnkuvan vaihdosta, Urapalveluiden ylilääkäri Sami Sabour sanoo.

– Valtakunnallisena toimijana pystymme tarjoamaan monipuolisia urapolkuja, jotka joustavat elämäntilanteen mukaan. Terveystalossa voi suorittaa myös erikoistumisopintoja ja tehdä tutkimusta. Esimerkiksi työterveyteen erikoistuvien lääkärien koulutus suunnitellaan meillä jokaiselle henkilökohtaisesti ja tiiviissä yhteistyössä yliopistojen lääketieteellisten tiedekuntien kanssa. Uudistus- ja kehitysmyönteisyys näkyy niin asiakkaiden arvostuksessa kuin ammattilaisten tyytyväisyydessä.

Terveydenhoidon ammattilainen, kiinnostuitko työskentelystä Terveystalossa? Ota meihin yhteyttä urapalvelut@terveystalo.com, ja palaamme työehdotuksen kanssa 24 tunnin kuluessa.

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys, jonka tavoitteena on voimaannuttaa elinikäiseen terveyteen ja hyvinvointiin ja rakentaa terveempää yhteiskuntaa.  Yhtiö tarjoaa kokonaisvaltaisia hyvinvoinnin, perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille sekä julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös yli 300 toimipaikkaa ympäri Suomen.

Vuonna 2020 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Asiakaskäyntejä tehtiin noin 6,9 miljoonaa, joista yli neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com