Terveystalo käynnisti koronarokotukset julkisen sektorin kumppanina

Koronarokotukset käynnistyivät Suomessa heti joulupyhien jälkeen. Terveystalo huolehtii rokotuksista julkisen terveydenhuollon kumppanina ja aloitti rokotukset ensimmäisenä Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän kanssa.

Ensimmäisenä rokotusvuorossa ovat koronan etulinjassa työskentelevät sote-ammattilaiset. Etelä-Karjalassa rokotukset käynnistyivät Lappeenrannassa 100 annoksen voimin Terveystalon työterveyden hoitaessa rokottamisen.

– On aivan loistavaa, että olemme vihdoin päässeet käynnistämään rokotukset, joiden avulla koronaepidemia toivottavasti saadaan tulevan vuoden aikana kuriin. Ensi vaiheessa maahan saapuvat rokotteet ovat tarjolla terveydenhuollon ammattilaisille, mutta kevättä kohti odotamme rokotteiden tulevan tarjolle koko väestölle, kertoo Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän terveys-ja vanhustenpalvelujen johtaja Tuula Karhula

– Terveystalo toimii kumppaninamme rokotusten käynnistyessä, jolloin voimme varmistaa, että julkisen terveydenhuollon saatavuus säilyy korkeana eikä hoitovajetta synny sen vuoksi, että keskittyisimme vain rokottamiseen, Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän viestintäjohtaja Santtu Niemi täydentää.

Terveystalolla on toimintaa koko Suomessa ja rokottamisesta sovitaan aina paikallisesti kunkin kunnan tai alueen rokotuksista vastaavan kanssa. Yksityishenkilöille rokotteita ei vielä ole tarjolla, vaan alkuvuoden aikana rokotuksia tarjotaan terveydenhuollon ammattilaisten jälkeen ikääntyneille sekä niille riskiryhmille joilla on vakavalle koronavirustaudille altistavia sairauksia.

– Tämä on ollut koko terveydenhuollolta suuri yhteistyöponnistus käynnistää rokotukset näin nopealla aikataululla, mutta työ on vasta alussa, sanoo Terveystalon julkisten palveluiden liiketoimintajohtaja Ville SalmiMeillä on valmius toimia julkisen sektorin kumppanina rokottamisessa ja tiedon jatkuvasti karttuessa valmistelemme yhteistyössä kuntien ja rokotusten järjestäjien kanssa jo seuraavia rokotusvaiheita. Koronaepidemian taltuttamiseksi tarvitsemme jokaisen terveydenhuollon toimijan panosta ja mutkatonta yhteistyötä myös koko väestön rokottamisessa, Salmi päättää.

Lisätietoa medialle:
Ville Salmi, Terveystalon liiketoimintajohtaja, p. 050 560 8675, ville.salmi@terveystalo.com
Tuula Karhula, Eksoten terveys-ja vanhustenpalvelujen johtaja, p. 040 194 4936, tuula.karhula@eksote.fi
Terveystalon viestintä/mediapäivystys, p. 050 358 1170, viestinta@terveystalo.com

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com