• Terveystalo Oyj/

Terveystalo keskittää erikoisosaamistaan – tavoitteena tarjota markkinoiden parasta palvelua mielen, vatsan sekä tuki- ja liikuntaelinten sairauksiin

Terveystalo vauhdittaa kasvuaan keskittämällä osaamistaan erikoissairaanhoidossa. Uusiin Fokus-erikoisyksiköihin kootaan erikoisalojen paras osaaminen, ja ne tarjoavat asiakkaille huipputasoista ja moniammatillista hoitoa entistä sujuvammin. Ensimmäiset Fokus-erikoisyksiköt palvelevat mielen hyvinvoinnin, tuki- ja liikuntaelinten sekä vatsan sairauksissa.

– Nämä osaamisalueet ovat sellaisia, joissa meillä on jo huippuosaamista ja kattava hyvä verkosto. Näemme näissä kasvupotentiaalia, ja haluamme olla markkinajohtaja, Terveystalon johtava ylilääkäri Petri Bono sanoo.

– Nämä osaamisalueet ovat myös sellaisia, joissa asiakkaat tarvitsevat meitä.

Valittujen erikoisyksiköiden toimialaan kuuluu paljon oireita tai sairauksia, jotka kuuluvat suomalaisten kansansairauksiin tai ovat nousemassa niiden joukkoon. Terveystalon arvion mukaan palveluntarve kasvaa näillä aloilla lähivuosina merkittävästi.

Terveystalon uudet Fokus-erikoisyksiköt palvelevat valtakunnallisesti, lähivastaanotolla tai etäpalveluna.

– Emme perusta lääkärikeskuksiimme erillisiä klinikoita, vaan ulotamme verkostomallilla osaamisemme kattamaan koko maan. Potilas ohjataan oikealle asiantuntijalle oikeaan aikaan kotipaikasta riippumatta, aiempaa enemmän etäpalveluita hyödyntäen, Bono kertoo.

– Tullessaan Terveystaloon asiakas on keskipisteessä, ja hän saa meiltä huippuluokan moniammatillista hoitoa.

Fokus-erikoisyksiköt vahvistavat Terveystalon asemaa erikoissairaanhoidon palveluiden tuottajana kaikissa asiakasryhmissä.

– Koronan myötä hoitovelan kasvu on vain jatkunut ja etenkin kiireetön hoito on jäänyt paitsioon. Keskittämällä erikoisosaamistamme olemme houkutteleva kumppani myös julkiselle sektorille hoitojonojen purkamiseen, Bono sanoo.

Lisätiedot:
Terveystalon viestintä
Mediapäivystys, p. 050 358 1170, viestinta@terveystalo.com

Terveystalo lyhyesti:
Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com