Terveystalo laajentaa yhteistyötään Google Cloud -palvelun kanssa

Yhteistyön tavoitteena on tarjota entistä tietoturvallisempia ja innovatiivisempia terveyspalveluja Terveystalon asiakkaille.

− Google Cloudin teknologia ja asiantuntemus auttavat meitä parantamaan entisestään tehokkuuttamme, ketteryyttämme ja innovointikykyämme. Yhteistyö tukee meitä kohti tavoitettamme älykkään, tiedolla johdetun ja integroidun terveydenhuollon tarjoamisessa, kertoo Terveystalon CDO ja Digitaalisten palveluiden johtaja Ilari Richardt.

Terveystalo hyödyntää Google Cloudin turvallista ja skaalautuvaa pilvi-infrastruktuuria, tietoturva- ja tietosuojaosaamista, tekoälyominaisuuksia ja data-analytiikkaa innovaatioiden edistämiseksi sekä liiketoimintaprosessien ja potilashoidon parantamiseksi. Samalla tutkitaan mahdollisuuksia hyödyntää huippuluokan pilvi- ja data-analytiikkaa sekä digitaalista alustaa Terveystalon liiketoiminnan kehittämiseksi Ruotsissa.

− Siirrämme merkittäviä osia IT-infrasta Google Cloudiin, joka tarjoaa korkean suorituskyvyn, skaalautuvuuden, luotettavuuden ja turvallisuuden. Arvostamme suuresti Google Cloudin maailmanlaajuista verkostoa. Tämä kattaa esimerkiksi Haminaan sijoittuvan datakeskuksen, joka käyttää edistynyttä jäähdytysteknologiaa ja uusiutuvaa energiaa ympäristövaikutusten vähentämiseksi, Rihardt jatkaa.

Google Cloudin asiakkaat säilyttävät hallinnan omiin tietoihinsa. Tietojen käyttöä ja suojausta valvotaan Google Cloudin infrastruktuurin ja tallennusratkaisujen sekä Terveystalon omien turvallisuus- ja yksityisyydensuojatoimien avulla.

−  Google Cloud on ylpeä voidessaan tukea Terveystalon missiota tarjota korkealaatuisia terveyspalveluja. Sitoumuksemme datan säilyttämiseen Suomessa yhdistettynä alan johtaviin tietosuoja- ja turvallisuuskäytäntöihin varmistaa, että arkaluontoiset terveystiedot ovat suojattuja. Olemme innoissamme yhteistyöstä Terveystalon kanssa, jossa hyödynnämme turvallista ja skaalautuvaa pilvi-infrastruktuuriamme, tekoälyosaamistamme ja data-analytiikkaa innovaatioiden edistämiseksi ja potilashoidon parantamiseksi, kommentoi Markus Hongisto, Google Cloud Country Manager Finland.

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 377 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 152 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2023 Suomen Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 7,6 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 15 500 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. www.terveystalo.com