Terveystalo lanseeraa sähköisen koronarokotustodistuksen asiakkailleen

Terveystalo tarjoaa asiakkailleen todistuksen, jolla voi osoittaa saaneensa koronarokotuksen. Sähköisen rokotustodistuksen saa automaattisesti Oma Terveys -sovellukseen, ja se on asiakkaalle maksuton lisäpalvelu. Rokotustodistuksella pyritään vastaamaan asiakaskysyntään, sillä rokottamisen yleistyessä keväällä ja kesällä rokotetut voivat päästä vapaammin matkustamaan ja käymään esimerkiksi hoitolaitoksissa, joissa on vierailurajoitteita.

Todistuksen saavat automaattisesti kaikki Terveystalon toimipisteessä rokotetut asiakkaat, kun rokotus kirjataan Terveystalon potilastietojärjestelmään. Rokotustodistuksesta ilmenee asiakkaan henkilöllisyys, ensirokotteen ja tehosterokotteen pistämisajankohta sekä rokote-erän numero. Asiakkaat saavat rokotustodistuksen automaattisesti Terveystalon Oma Terveys -sovellukseen, josta sen voi halutessaan tulostaa.

–  Epidemiatilanteen hallinnassa rokottaminen ja sen osoittaminen ovat keskeisessä roolissa. Haluamme tehdä kaikkemme parantaaksemme tilanteen hallittavuutta omalta osaltamme, ja rokotustodistus on osa tätä työtä, kuvaa Terveystalon johtava ylilääkäri Petri Bono

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos sekä Sosiaali- ja terveysministeriö valmistelevat parhaillaan kansallista koronarokotustodistushanketta, jonka tavoitteena on tuoda Omakanta-palveluun kaikille rokotetuille henkilöille Suomessa rokotustodistus eli niin kutsuttu rokotepassi.

– Tällä hetkellä kansallisesti ei ole vielä päätetty tarkoista käyttötarkoituksista tai tilanteista, joissa koronarokotustodistusta voitaisiin edellyttää, vaan todistus on tarkoitettu asiakkaan omaan käyttöön. Kansallisen hankkeen ja lainsäädännön edellyttämä asetus on valmistunut, mutta EU-tasoinen päätösaikataulu on vielä avoin. Terveystalo ottaa käyttöön myös kansallisen rokotustodistuksen heti, kun sen integraation kansallinen valmistelu Omakantaan on valmis. Oma rokotustodistus on Terveystalon nopea vastaus kasvavaan asiakastarpeeseen, Bono sanoo.

Lisätietoa medialle:
Terveystalon viestintä/mediapäivystys

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com