Terveystalo nimittää kolme johtajaa Terveydenhuollon palveluiden vastuurooleihin

Terveystalo vahvistaa Terveydenhuollon palvelut -liiketoiminta-alueensa johtoa nimittämällä johtajat kolmeen keskeiseen vastuualueeseen: Terveyspalveluverkosto, Kuluttaja- ja vakuutusasiakkuudet sekä erikoisalat ja Yritys- ja julkisterveys.

Terveystalon Terveydenhuollon palvelut -liiketoiminta-alue vastaa terveydenhuollon palveluiden myynnistä ja tuottamisesta kaikille asiakkuuksille. Terveydenhuollon palvelut tarjoaa integroituja hoitopolkuja ennaltaehkäisevistä työterveyden palveluista perusterveydenhuollon ja erikoislääketieteen palveluihin, diagnostiikkaan ja päiväkirurgiaan. Liiketoiminta-alue tuottaa yli 70 prosenttia Terveystalon liikevaihdosta.

Niki Kotilainen on nimitetty Terveyspalveluverkoston johtajaksi 15.1.2024 alkaen. Terveyspalveluverkostoon kuuluu kaikki Terveystalon lääkärikeskukset ja sairaalat Suomessa sekä niissä tuotettavat palvelut kuluttaja-, yritys-, vakuutus- ja julkisen sektorin asiakkuuksille. Vuonna 2022 verkostossa tehtiin 8,5 miljoonaa asiakaskäyntiä ja palveltiin 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta.

Niki Kotilainen tuli Terveystaloon vuonna 2015, ja on eri rooleissa vastannut useista merkittävistä strategisista ja operatiivisista kehityshankkeista ja toiminnoista, sekä alueellisesta johtamisesta. Ennen Terveystaloa hän toimi muun muassa liikkeenjohdon konsulttina.

− Koronapandemia muutti terveydenhuollon toimintaa monin tavoin, ja nyt on hyvä aika keskittyä ytimeemme. Ympäri Suomen 370 toimipaikassamme ja digipalveluissamme toimivien ammattilaistemme avulla tarjoamme asiakkaillemme entistä sujuvampaa, inhimillisempää ja vaikuttavampaa integroitua hoitoa. Keskitymme edelleen myös erinomaiseen asiakaskokemukseen ja ammattilaisten sujuvaan työarkeen, sanoo Niki Kotilainen.

Tiina Tissari on nimitetty johtamaan Kuluttaja- ja vakuutusasiakkuudet sekä erikoisalat -vastuualuetta 1.4.2024 alkaen. Hän vastaa kuluttaja- ja vakuutusasiakkuuksille tarjottavista palveluista sekä niiden konseptoinnista ja myynnistä, asiakkuudenhoidosta, erikoisalojen kasvun johtamisesta, markkinoinnista ja asiakaskokemuksesta.

Tiina Tissari siirtyy Terveystaloon Finnairilta, jossa hän on vastannut asiakaskokemuksesta ja tuotevalikoimasta sekä kuluttajaliiketoiminnasta. Sitä ennen hän on toiminut muun muassa yrittäjänä sekä Nokiassa erilaisissa kuluttajatuotteisiin, toimitusketjuun ja liiketoiminnan kehittämiseen liittyvissä johtajarooleissa. Hän tuo mukanaan syvää ymmärrystä kuluttaja-asiakkaista ja palvelujen konseptoinnista nopealiikkeisessä kuluttajaliiketoiminnassa.

− On todella hienoa päästä tekemään työtä terveemmän elämän puolesta yhdessä Terveystalon huippuammattilaisten kanssa. Ala kehittyy jatkuvasti, ja digitaalisen ja fyysisen kokemuksen saumaton yhdistäminen tarjoavat mahdollisuuksia kehittää terveydenhuollon palveluja entistäkin asiakaslähtöisemmäksi, Tiina Tissari sanoo.

Ulla Saarenoksa on nimitetty 1.2.2024 alkaen johtamaan Yritys- ja julkisterveyttä, joka vastaa Terveyspalveluverkoston tuottamien terveydenhuollon palveluiden myynnistä, asiakkuudenhoidosta ja työterveyden substanssista sekä yritysasiakkaille että julkiselle sektorille. Hän on toiminut Terveystalossa eri johtajatehtävissä vuodesta 2015 ja vastannut suurista yritysasiakkuuksista, yritysasiakaspalvelusta ja asiakkuudenhoidosta. Ennen Terveystaloa hän on toiminut erilaisissa asiakkuuksien ja myynnin johtamisen tehtävissä muun muassa lääke- ja telecom-alalla.

− Työelämän murros kuormittaa niin työntekijöitä kuin esihenkilöitä ja haastaa organisaatioita sekä meitä työterveystoimijana. Terveellisen ja psykologisesti turvallisen työpaikan luominen ja ylläpitäminen työarjen muuttuessa on keskeinen osa yritysjohdon, HR:n ja esihenkilöiden työtä sekä työterveysyhteistyötä. Kehittämällä ratkaisuja yhdessä asiakasorganisaatioidemme kanssa tuemme onnistumista arjen johtamisessa, varmistamme työkykyä sekä edistämme kokonaisvaltaista terveyttä kestävällä tavalla. Näin rakennamme terveitä työyhteisöjä ja menestyviä yrityksiä, sanoo Ulla Saarenoksa.

− Haluamme uudistaa koko terveydenhuoltoa tarjoamalla toimivaa ja inhimillistä integroitua hoitoa. Niki Kotilainen tuo tähän tehtävään vahvaa prosessiosaamista ja pitkän kokemuksen terveydenhuollon parhaiden käytäntöjen viemisestä arkeen. Tiina Tissari täydentää kuluttajamarkkinaosaamistamme syvällä kuluttaja-asiakasymmärryksellä ja palvelujen konseptoinnin osaamisella. Ulla Saarenoksalla on pitkä kokemus ja syvä ymmärrys yritysasiakkaistamme ja vaikuttavan työterveyspalvelun luomisesta suomalaisten työkyvyn tueksi. On erinomaista, että voimme yhdistää uutta näkemystä ja osaamista Terveystalon ulkopuolelta sekä terveystalolaisten vahvaa toimialakokemusta ja tietoa, sanoo Terveydenhuollon palveluiden johtaja Henri Mäenalanen.

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 370 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 155 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2022 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8,5 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 16 800 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. www.terveystalo.com