• Terveystalo Oyj/

Terveystalo on hankkinut 72 prosenttia ruotsalaisesta Feelgood Svenska AB (publ):sta ja tehnyt suositellun pakollisen julkisen ostotarjouksen kaikista yhtiön jäljellä olevista osakkeista

Terveystalo Oyj Sisäpiiritieto 8.6.2021 klo 8.00

TÄMÄ TIEDOTE ON VAIN TIEDOKSI EIKÄ SE OLE TARJOUS OSTAA TAI TARJOUSPYYNTÖ OSTAA MITÄÄN ARVOPAPEREITA. FEELGOOD SVENSKA AB (PUBL):N OSAKKEENOMISTAJILLE SUUNNATTUA TARJOUSTA KOSKEVAT TIEDOT, KUTEN ON JULKISTETTU ERILLISESSÄ LEHDISTÖTIEDOTTEESSA, OVAT SAATAVILLA VAIN OSAKKEENOMISTAJILLE TIETYILLÄ SALLITUILLA ALUEILLA. TÄTÄ TIEDOTETTA EI SAA LEVITTÄÄ AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, ETELÄ-AFRIKASSA, SVEITSISSÄ TAI YHDYSVALLOISSA TAI NÄIHIN MAIHIN.

Terveystalo julkistaa, että sen kokonaan omistama tytäryhtiö Terveystalo Healthcare Oy (”Terveystalo Healthcare”) on tehnyt osakekauppasopimukset koskien 76 681 134 osakkeen hankkimista Feelgood Svenska AB (publ):sta (”Feelgood”), mikä vastaa 72,14 prosenttia kaikista Feelgoodin osakkeista ja äänistä, ja on siten ylittänyt pakollisen tarjousvelvollisuusrajan. Terveystalo Healthcare on julkistanut Feelgoodin hallituksen suositteleman pakollisen käteisostotarjouksen Feelgoodin jäljellä oleville osakkeenomistajille, jotta jäljellä olevat osakkeenomistajat myisivät kaikki heidän Feelgoodin osakkeensa ostotarjouksessa Terveystalo Healthcarelle 5,70 Ruotsin kruunun (noin 0,566 euron) osakekohtaista käteisvastiketta vastaan (”Ostotarjous”). Ostotarjouksen yhteenlaskettu arvo, joka perustuu kaikkiin 106 290 371 Feelgoodin osakkeisiin, on noin 606 miljoonaa Ruotsin kruunua (noin 60,16 miljoonaa euroa). Feelgood on listattu Nasdaq Stockholmissa. Hankinta on Terveystalon ensimmäinen askel palveluiden ja verkoston laajentamisessa Ruotsin markkinoille. Kauppa yhdistää kaksi alan johtavaa palvelualustaa, jotka täydentävät toisiaan osaamisen, palvelutarjonnan sekä maantieteellisen verkoston suhteen ja tarjoavat merkittäviä mahdollisuuksia arvon luomiseen. Ostotarjouksen ehdot ja tarkempia tietoja Ostotarjouksesta (joka on suunnattu vain sallittujen alueiden osakkeenomistajille) on julkistettu tänään erillisessä lehdistötiedotteessa, joka on saatavilla osoitteessa www.terveystalo-erbjudande.se.

Yhteenveto Ostotarjouksesta

• Terveystalo Healthcare omistaa 72,14 prosenttia Feelgoodin kaikista osakkeista ja äänistä. Lisäksi Terveystalo Healthcare on saanut peruuttamattomat ja ehdottomat sitoumukset hyväksyä Ostotarjous, jotka koskevat 6,09 prosenttia kaikista Feelgoodin osakkeista ja äänistä ja jotka yhdessä Terveystalo Healthcaren omistamien osakkeiden kanssa siten vastaavat 78,23 prosenttia kaikista Feelgoodin osakkeista ja äänistä.
  • Ostotarjouksen mukaisesti Feelgoodin osakkeenomistajille tarjotaan 5,70 Ruotsin kruunua (noin 0,566 euroa) käteisenä Feelgoodin osaketta kohden. Terveystalo Healthcare ei tule korottamaan Ostotarjouksen tarjousvastiketta eikä myöskään ostamaan yhtään Feelgoodin osaketta Ostotarjouksen tarjousvastiketta korkeammalla vastikkeella Ostotarjouksen aikana tai Ostotarjouksen toteuttamisen jälkeen edellyttäen kuitenkin, että tämä lausunto ei sovellu, mikäli kilpaileva tarjous julkistetaan. Ostotarjouksen yhteenlaskettu arvo, joka perustuu kaikkiin 106 290 371 Feelgoodin osakkeisiin, on noin 606 miljoonaa Ruotsin kruunua (noin 60,16  miljoonaa euroa).
  • Tarjousvastike sisältää preemion, joka on
    • 43 prosenttia verrattuna Feelgoodin osakkeiden 3,98 Ruotsin kruunun (noin 0,395 euron) päätöskurssiin Nasdaq Stockholmissa 7.6.2021, eli viimeisenä Ostotarjouksen julkistamista edeltävänä kaupankäyntipäivänä;
    • 55 prosenttia verrattuna Feelgoodin osakkeen viimeisen Ostotarjouksen julkistamista edeltävän 30 kaupankäyntipäivän kaupankäyntimäärillä painotettuun 3,67 Ruotsin kruunun (noin 0,364 euron) keskihintaan Nasdaq Stockholmissa; ja
    • 82 prosenttia verrattuna Feelgoodin osakkeen viimeisen Ostotarjouksen julkistamista edeltävän 180 kaupankäyntipäivän kaupankäyntimäärillä painotettuun 3,13 Ruotsin kruunun (noin 0,311 euron) keskihintaan Nasdaq Stockholmissa.
  • Feelgoodin riippumaton tarjousvaliokunta on vahvistanut Terveystalo Healthcarelle, että se on yksimielisesti päättänyt suositella Feelgoodin osakkeenomistajille Ostotarjouksen hyväksymistä. Suositusta tukee Alvarez & Marsalin antama fairness opinion -lausunto, jonka mukaan Ostotarjous on taloudellisesta näkökulmasta kohtuullinen Feelgoodin osakkeenomistajille.
  • Ostotarjouksen toteuttaminen ei ole ehdollinen minkään ehtojen täyttymiselle.
  • Ostotarjousta koskeva tarjousasiakirja odotetaan julkistettavan arviolta 10.6.2021. Ostotarjouksen mukaisen tarjousajan odotetaan alkavan arviolta 11.6.2021 ja päättyvän arviolta 12.7.2021. Arvioitu selvityspäivä on 19.7.2021.
  • Ostotarjoukseen sovelletaan Ruotsin lakia ja Nasdaq Stockholmin ostotarjoussääntöjä.

Suomi on työterveyden kansainvälinen edelläkävijä ja Terveystalo alan selkeä markkinajohtaja. Skaalamme ansiosta olemme kyenneet investoimaan työterveyden prosesseihin, palveluihin ja digitaalisiin työkaluihin. Yhdistyminen yhden Ruotsin johtavan työterveyshuollon toimijan, Feelgoodin, kanssa on meille täydellinen ensimmäinen askel näiden kyvykkyyksien skaalaamisessa Suomen rajojen ulkopuolelle. Yhdistymisen myötä työterveyspalveluidemme piirissä olevien työntekijöiden määrä yli kaksinkertaistuu reiluun 1,5 miljoonaan henkilöön. Tälle asiakaskunnalle voimme jatkossa tarjota uusia ja entistä monipuolisempia terveyden ja hyvinvoinnin palveluja hyödyntämällä edistyksellisiä digitaalisia työkalujamme, laajempaa maantieteellistä verkostoamme sekä yhdistettyä työterveyden ammattitaitoamme. Yhdessä Feelgoodin kanssa meillä on mahdollisuus merkittävään lisäarvon luomiseen asiakkaillemme, työntekijöillemme sekä omistajillemme. Toivotamme Feelgood-tiimin lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon ja odotamme innolla yhteistyötämme tulevaisuuden kasvun edistämiseksi ", kommentoi Terveystalon toimitusjohtaja Ville Iho.

Feelgoodin terveyspalveluista lyhyesti

Feelgood on yksi Ruotsin johtavista terveydenhuollon yrityksistä. Feelgood työllistää noin 700 työntekijää, jotka palvelevat asiakkaita sekä digitaalisesti että fyysisesti 120 toimipaikassa Ruotsissa. Feelgood tarjoaa työterveyshuollon, johtamisen kehittämisen ja päihteiden väärinkäytön ehkäisemisen palveluja sekä digitaalisia yksityisen terveydenhuollon ja hyvinvoinnin palveluja Feelgood Plus - palvelun kautta. Feelgood palvelee noin 8300 yritysasiakasta, joilla puolestaan on yhteensä noin 825 000 työntekijää. Vuonna 2020 Feelgoodin liikevaihto oli 724,1 miljoonaa Ruotsin kruunua (noin 71,89 miljoonaa euroa). Feelgood on ollut vuodesta 2000 lähtien listattu Nasdaq Stockholmin Small Cap -listalla.

Pidän Terveystalon päätöstä ostaa Feelgood osoituksena siitä, että olemme tehneet hyvää työtä. Terveystalon omistuksen myötä Feelgoodista tulee entistä vahvempi yritys, sekä taloudellisesti että resurssien ja osaamisen suhteen. Yhdessä pystymme kehittämään toimintaamme entistä nopeammin, kasvamaan nopeammin nykyisissä ja täydentävissä palveluissa sekä laajentamaan palvelutarjontaamme pitkällä aikavälillä", sanoo Feelgoodin toimitusjohtaja Joachim Morath.

Tarjouskomitea katsoo, että Terveystalo Healthcaren tarjous on kohtuullinen ja se suosittelee yksimielisesti Feelgoodin osakkeenomistajia hyväksymään tarjouksen. Tätä tukee myös Alvarez & Marsal Nordics AB: n ns. oikeudenmukaisuuslausunto”, sanoo Feelgoodin hallituksen puheenjohtaja ja tarjouskomitean puheenjohtaja Göran Hägglund.

Hankinnan strategiset tavoitteet

• Terveystalo on Suomessa markkinajohtaja työterveydessä. Terveystalolla on maailmanluokan osaamista työterveyden prosesseissa ja digitaalisissa työkaluissa, joiden kehittämiseen yhtiö on pitkäjänteisesti investoinut. Terveystalolla on vahvat edellytykset hyödyntää tätä osaamistaan myös muilla markkinoilla ja tuottaa tätä kautta merkittävää lisäarvoa eri sidosryhmille.
  • Pohjoismaat ovat Terveystalolle luonteva laajenemissuunta. Yhdistyminen Feelgoodin kanssa, joka on yksi Ruotsin työterveyshuollon johtavista toimijoista, avaa Terveystalolle oven Ruotsin kasvaville terveydenhuollon markkinoille ja on tärkeä askel Terveystalon laajentumisessa ja kasvussa Suomen ulkopuolella. Tavoitteena on kasvaa työterveydessä Ruotsin markkinoilla sekä orgaanisesti että lisäyritysostoin.
  • Yhdistymisen myötä Terveystalon työterveyspalveluiden piirissä olevien työntekijöiden määrä yli kaksinkertaistuu yli 1,5 miljoonaan henkilöön. Tälle laajemmalle asiakaskunnalle Terveystalo voi tarjota entistä monipuolisempia terveyden ja hyvinvoinnin palveluja hyödyntämällä kattavampaa maantieteellistä verkostoa sekä edistyksellisiä digitaalisia työkaluja ja prosesseja.
  • Kokonaisuudessaan Ruotsin terveydenhuoltomarkkinoiden arvioidaan olevan suuruudeltaan noin 300 miljardia kruunua (noin 29,78 miljardia euroa), josta yksityisesti tuotetun osuuden arvioidaan olevan noin 20 prosenttia. Historiallisesti Ruotsin terveydenhuoltomarkkinat ovat kasvaneet nopeammin kuin Suomen markkinat, ja Ruotsin markkinoilla yksityisen palvelutuotannon rooli julkisesti rahoitetuilla markkinoilla on suurempi kuin Suomessa, mikä luo hyvät kasvumahdollisuudet. Lisäksi Ruotsin työterveyshuollon markkinarakenne poikkeaa Suomesta, ja siellä näyttäisi olevan tilaa kehittää käytäntöjä sekä yrityksille tarjottavia työkaluja ja palveluja.
  • Terveystalo tuo lisäarvoa Feelgoodin asiakkaille työterveyden toimialan johtavilla kyvykkyyksillä, tekoälypohjaisilla digitaalisilla työkaluilla, sekä älykkäällä palvelualustalla, kun taas Feelgood täydentää Terveystalon palvelutarjontaa, tuo vahvaa osaamista ja työkaluja ennaltaehkäisevään hoitoon ja lisää mittakaavaa sen toimintoihin. Terveystalon osaamista hoitoketjujen monikanavaisessa tuotannossa   eli fyysisten ja digitaalisten palvelukanavien yhdistämisessä optimaalisella tavalla voidaan hyödyntää asiakaskokemuksen ja toiminnan tehokkuuden parantamiseksi.
  • Yhdistyminen luo osakkeenomistajien näkökulmasta uusia kasvumahdollisuuksia sekä mahdollisuuden skaalata Terveystalon digitaalisia kyvykkyyksiä myös Suomen ulkopuolella. Kustannussynergioita arvioidaan syntyvän esim. pörssistä poistumisen, hankintojen, parhaiden käytäntöjen jakamisen ja toiminnan harmonisoinnin kautta ja niiden arvioidaan olevan noin 12,2 miljoonaa Ruotsin kruunua (noin 1,21 miljoonaa euroa). Lisäksi Terveystalo on tunnistanut mahdollisuuksia lisäarvon luomiselle strategisten ja liikevaihdon kasvuun liittyvien synergioiden kautta pidemmällä aikavälillä.
  • Feelgoodin asiakkaat hyötyvät digitaalisten palveluiden kehittymisen kautta paremmasta korkealaatuisten terveydenhuolto- ja hyvinvointipalvelujen saatavuudesta. Yhdistynyt konserni voi tarjota työntekijöille ja yksityisille ammatinharjoittajille mielenkiintoisia urapolkuja ja kehittymismahdollisuuksia jakamalla parhaita käytäntöjä ja luomalla uusia työtapoja. Terveystalo on halutuin työnantaja lääkäreiden ja alan opiskelijoiden keskuudessa Suomessa ja Feelgood on suosittu työnantaja Ruotsissa.
  • Pidemmällä aikavälillä Terveystalo näkee Ruotsin työterveysmarkkinoiden hyvien kasvumahdollisuuksien lisäksi potentiaalia laajentua työterveyspalveluissa myös muille lähimarkkinoille ja laajentaa palveluvalikoimaa Ruotsin markkinoilla kohti integroidumpia hoitoketjuja. Tähän Terveystalo voi tarjota Feelgoodille mielenkiintoisen kasvusuunnitelman hyödyntäen Feelgoodin vakiintunutta asemaa markkinoilla. Terveystalo uskoo, että Feelgood ja sen johto jakavat Terveystalon näkemyksen uuden yhtiön kehittämisestä sekä pidemmän aikavälin kasvumahdollisuuksista.

Kauppahinta ja rahoitus

Feelgoodin ehdotettu hankinta on arvoltaan 606 miljoonaa Ruotsin kruunua (noin 60,16 miljoonaa euroa) 100 prosentin osuudesta kaikista osakkeista. Feelgoodin raportoitu nettovelka Q1 2021 (sis. IFRS 16) oli 120,2 miljoonaa kruunua (noin 11,93 miljoonaa euroa). Vuonna 2019 (pre-Covid) yhtiön raportoitu käyttökate oli 85,5 miljoonaa kruunua (noin 8,49 miljoonaa euroa) ja liikevoitto 37,4 miljoonaa kruunua (noin 3,71 miljoonaa euroa).

Ostotarjouksen toteuttaminen ei ole ehdollinen millekään rahoitusehdoille tai muille ehdoille. Ostotarjous rahoitetaan kokonaisuudessaan Terveystalo-konsernissa saatavilla olevien käteisvarojen ja OP Yrityspankki Oyj:n tarjoaman velkarahoituksen, joka on Ruotsin markkinalla julkisten ostotarjousten rahoittamisessa sovellettavien tavanomaisten ehtojen mukainen, yhdistelmällä. Ostotarjouksen rahoitukseen tarvittavat varat ovat Terveystalo Healthcaren saatavilla Terveystalo-konserniin kuuluvien yhtiöiden antamien rahoitussitoumusten nojalla.

Taloudelliset ja oikeudelliset neuvonantajat

Terveystalo Healthcaren ja Terveystalon taloudellisena neuvonantajana Ostotarjouksen yhteydessä toimii Ernst & Young AB Corporate Finance ja oikeudellisena neuvonantajana Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy.

Verkkolähetys ja puhelinkonferenssi

Terveystalo järjestää verkkolähetyksen ja puhelinkonferenssin tänään 8.6.2021 klo 11.00 Suomen aikaa.

Verkkolähetystä voi seurata klikkaamalla seuraavaa linkkiä: https://terveystalo.videosync.fi/terveystalo-8-6-2021

Voit esittää kysymyksiä liittymällä puhelinkonferenssiin 5-10 minuuttia ennen alkamisaikaa soittamalla paikalliseen numeroon:

Suomi: +358 981 710 310,

Ruotsi: +46 856 642 651,

UK: +44 33 3300 0804,

Yhdysvallat: +1 631 913 1422.

Mikäli soitat muulta alueelta, voit käyttää mitä tahansa yllä olevista numeroista.

Tunnuskoodi on: 26433473#

Tarkempia tietoja Ostotarjouksesta
Ostotarjoukseen liittyvät tiedot ovat saatavilla Terveystalo Healthcaren Ostotarjousta koskevilta verkkosivuilta: www.terveystalo-erbjudande.se
Verkkosivut ovat saatavilla ruotsiksi ja englanniksi.

Terveystalo Oyj lyhyesti

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys, jonka tavoitteena on voimaannuttaa elinikäiseen terveyteen ja hyvinvointiin ja rakentaa terveempää yhteiskuntaa. Konserni tarjoaa kokonaisvaltaisia hyvinvoinnin, perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille, sekä julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös yli 300 toimipaikkaa ympäri Suomen.

Vuonna 2020 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Asiakaskäyntejä tehtiin noin 6,9 miljoonaa, joista yli neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista ammatinharjoittajat mukaan lukien.

Terveystalo Healthcare Oy lyhyesti

Terveystalo Healthcare Oy on suomalainen osakeyhtiö, jonka y-tunnus on 1706599-4, kotipaikka Helsinki ja joka on välillisesti kokonaan Terveystalon omistuksessa. Terveystalo Healthcare on Terveystalo-konsernin hankinta- ja holdingyhtiö konsernin toteuttamia yrityshankintoja varten.

Feelgood Svenska AB (publ) lyhyesti

Feelgood on yksi Ruotsin johtavista terveydenhuollon yrityksistä. Feelgood työllistää noin 700 työntekijää, jotka palvelevat asiakkaita sekä digitaalisesti että fyysisesti 120 toimipaikassa Ruotsissa. Feelgood tarjoaa työterveyshuollon, johtamisen kehittämisen ja päihteiden väärinkäytön ehkäisemisen palveluja sekä digitaalisia yksityisen terveydenhuollon ja hyvinvoinnin palveluja Feelgood Plus - palvelun kautta. Feelgood palvelee noin 8300 yritysasiakasta, joilla puolestaan on yhteensä noin 825 000 työntekijää. Vuonna 2020 Feelgoodin liikevaihto oli 724,1 miljoonaa Ruotsin kruunua (noin 71,89 miljoonaa euroa). Feelgood perustettiin vuonna 1995 ja se on vuodesta 2000 lähtien listattu Nasdaq Stockholmin Small Cap -listalla. Lisätietoja Feelgoodista on saatavilla osoitteessa www.feelgood.se

Viestintäjohtaja Kati Kaksonen

Puh. 010 345 2034

kati.kaksonen@terveystalo.com

Sijoittajasuhdepäällikkö Liisa-Maija Seppänen

liisa-maija.seppanen@terveystalo.com

Tärkeää tietoa/Huomautus

Tämä tiedote on vain tiedoksi eikä se ole tarjous ostaa tai tarjouspyyntö ostaa mitään arvopapereita. Feelgood Svenska AB (publ):n osakkeenomistajille suunnattua tarjousta koskevat tiedot, kuten on julkistettu erillisessä lehdistötiedotteessa, ovat saatavilla vain osakkeenomistajille tietyillä sallituilla alueilla. Tätä tiedotetta ei saa levittää Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa, Etelä-Afrikassa, Sveitsissä tai Yhdysvalloissa tai näihin maihin.

Tämän tiedotteen sisältämät lausumat, jotka liittyvät tulevaisuuden olosuhteisiin tai tapahtumiin, sisältäen lausumat tulevaisuuden menestyksestä, kasvusta ja muista kehityskuluista tai muista Ostotarjouksen hyödyistä, ovat tulevaisuutta koskevia lausumia. Nämä lausumat voidaan yleensä, mutta ei aina, tunnistaa sellaisista ilmaisuista, kuten “pyrkiä”, “aikoa”, “odottaa”, “uskoa” tai vastaavista ilmaisuista. Tulevaisuutta koskeviin lausumiin liittyy luonnostaan riskejä ja epävarmuustekijöitä, koska ne liittyvät tulevaisuuden tapahtumiin ja ovat riippuvaisia olosuhteista, jotka tapahtuvat tulevaisuudessa. Ei voida antaa takeita, että toteutuneet tulokset eivät huomattavasti poikkeaisi ilmaistuista tai piilevistä tulevaisuutta koskevista lausumista johtuen monista seikoista, joista monet ovat Terveystalon vaikutusvallan ulottumattomissa. Kaikki tällaiset tulevaisuutta koskevat lausumat ilmaisevat ainoastaan sen päivän asiantilaa, jona ne on annettu, ja Terveystalolla ei ole mitään velvollisuutta (eikä se ota miltään osin vastuulleen) päivittää tai muuttaa mitään niistä uuden tiedon, tulevaisuuden tapahtumien tai muiden seikkojen johdosta muutoin kuin soveltuvan lain tai säännösten sitä edellyttäessä.