Terveystalo ostaa ahvenanmaalaisen lääkäriasema Cityläkarnan

Terveystalo lehdistötiedote 6.9.2024

Terveystalo laajentaa palveluitaan Ahvenanmaalla ostamalla Ahvenanmaalla toimivan Cityläkarna Mariehamn Ab:n osakekaupalla.

Vuonna 1990 perustettu lääkäriasema tarjoaa yleis- ja erikoislääkäripalveluja, psykologipalveja sekä fysioterapiaa työterveyden asiakkaille ja yksityisasiakkaille. Yhtiöllä on yksi toimipaikka Maarianhaminassa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 30 ammattilaista ja sen liikevaihto vuonna 2023 oli noin 3 miljoonaa euroa.

"Yhdistymisen myötä henkilöstömme sekä ammatinharjoittajamme saavat suuren yhtiön työ- ja kehittymismahdollisuudet", sanoo Cityläkarnan toimitusjohtaja Kaj Mattsson.

"Toivotamme Cityläkarnan ammattilaiset ja asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Kauppa vahvistaa palvelutarjontaamme ja verkostoamme Ahvenanmaalla", kertoo Tomi Gustafsson, Terveystalon liiketoimintajohtaja.

Kaikki yhtiön palveluksessa olevat henkilöt siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja liiketoiminta jatkuu nykyisissä tiloissa.

Terveystalo viestintä

Lisätietoja:

Terveystalo:
Mathias Grunér, aluejohtaja Ahvenanmaa, puh. +358 45 756 14011
Tomi Gustafsson, liiketoimintajohtaja, puh. +358 50374 1675

Cityläkarna:
Kaj Mattsson, toimitusjohtaja, puh. +358 40 059 5675

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 377 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 152 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2023 Suomen Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 7,6 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 15 500 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. www.terveystalo.com