Terveystalo ostaa Evalua International Ltd. Oy:n toiminnan

Evalua Sante Terveyskysely tukee vaikuttavuutta osana ennaltaehkäisevää, kokonaisvaltaista hoitoa

Lehdistötiedote

Terveystalo on 21.10.2019 allekirjoitetulla sopimuksella ostamassa Evalua International Ltd. Oy:n toiminnan. Vuonna 2003 perustettu Evalua on erikoistunut tieteelliseen näyttöön perustuviin terveyskyselyihin, vaativiin henkilöstötutkimuksiin ja tulosten tulkintaan. Yhtiöllä on tytäryritys Hollannissa (Evalua Nederland B.V), joka perustettiin vuonna 2009 VU University Medical Center spin off –yhtiönä. Yhtiön palveluksessa on 7 työntekijää ja yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli noin 0,6 miljoonaa euroa.

”Haluamme Terveystalossa tukea kokonaisvaltaisia, sairauksia ennaltaehkäiseviä toimintatapoja, jotta ihmiset pysyisivät mahdollisimman terveinä. EVALUA Sante Terveyskysely tunnistaa terveysongelmia ja -riskejä, ennustaa työkykyongelmia ja auttaa terveydenhuollon panostusten kohdentamisessa vaikuttavasti ja kustannustehokkaasti”, Työterveyden liiketoimintajohtaja Jens Jensen toteaa.

”Olemme Terveystalon Työterveyspalveluissa hyödyntäneet Sante Terveyskyselyä osana Terveystalon palvelukokonaisuutta ja näemme merkittävää potentiaalia Sante-kyselyn käytön laajentamisessa ennaltaehkäisevän hoidon ja kokonaisvaltaisen terveyden tukena. Kaupan myötä meillä on myös mahdollisuus räätälöidä tuotetta entistä paremmin asiakkaiden tarpeiden mukaisesti”, Jens Jensen jatkaa.

”Evalualle Terveystalo on erinomainen kumppani. Meitä yhdistää samanlainen visio tulevaisuudesta. Yhdessä meillä on mahdollisuus kehittää palveluita kohti kokonaisvaltaista, datalla johdettua, ennustavaa ja ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa", sanoo Evaluan toimitusjohtaja Simo Taimela.”

Yhtiöiden työntekijät siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä.

Terveystalo, johtaja, yritysterveys, Jens Jensen puh. +358 50 424 5114
Evalua, toimitusjohtaja Simo Taimela, puh. +358 40 575 0757

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 260 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2018 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,5 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 10 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com