Terveystalo ostaa Säkylän kunnan työterveystoiminnan

Lehdistötiedote 25.11.2019

Terveystalon työterveyspalvelut laajenevat Terveystalon ostaessa Säkylän kunnan työterveysliiketoiminnan 25.11.2019 allekirjoitetulla sopimuksella. Samalla Terveystalosta tulee kunnan työterveyspalvelujen tuottaja.

Säkylän kunta tarjoaa työterveyspalveluita kunnan henkilöstölle sekä alueella toimiville yrityksille ja yrittäjille. Työterveystoiminnalla on noin 1 700 työterveyden loppuasiakasta. Kaupan myötä työntekijät siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja toiminta jatkuu vanhoissa tiloissa osoitteessa Välskärintie 5. Sopimus on vuosiarvoltaan noin 0,5 miljoonaa euroa. Jatkossa Terveystalo palvelee myös yksityisasiakkaita ja tarjoaa lääkärikeskuspalvelut Säkylässä.

”Olemme erittäin iloisia saadessamme toivottaa osaavan Säkylän työterveyshenkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Yhdessä pystymme palvelemaan alueen yrityksiä ja palveluiden käyttäjiä vielä nykyistäkin paremmin. Säkylä on Terveystalolle tärkeä alue ja haluamme investoida kasvuun ja kehitykseen tällä alueella", sanoo Terveystalon julkisten palveluiden asiakkuusjohtaja, Toni Siiskonen.

Terveystalo, Toni Siiskonen, Asiakkuusjohtaja, julkiset palvelut, Länsi-Suomi, puh. +358 40 512 3699 toni.siiskonen@terveystalo.com

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 260 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2018 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,5 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 10 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com