Terveystalo Oyj: Lääkäriasema ILO osaksi Terveystaloa

Terveystalo on 29.3. toteutetulla kaupalla ostanut Tuurissa ja Vimpelissä toimivan Lääkäriasema ILOn (Juha Uusimäki Oy). Yhtiön henkilöstö siirtyy Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja toiminta jatkuu entisissä tiloissa.

Vuonna 2000 perustettu Lääkäriasema ILO on yksityinen lääkäriasema, joka tarjoaa yleis- ja erikoislääkärin vastaanottoja, työterveyspalveluja sekä laboratoriopalveluita. Yrityksessä työskentelee seitsemän työsuhteista työntekijää sekä 16 terveydenhuollon ammattilaista ammatinharjoittajana. Yrityksen liikevaihto vuonna 2017 oli noin 0,9 miljoonaa euroa.

- Yhdistymisessä Lääkäriasema ILO siirtyy osaksi valtakunnallista Terveystaloa, joka on verkostoltaan ja liikevaihdoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Terveystalolla on mahdollisuudet investoida sekä henkilöstön osaamisen että asiakaslähtöisen palvelun kehittämiseen. Hoidon korkea laatu on tärkeää kaikessa toiminnassa sekä meille että Terveystalolle, sanoo toimitusjohtaja Juha Uusimäki Lääkäriasema ILOsta.

- Toivotamme Lääkäriasema ILO:n osaavan henkilöstön ja ammatinharjoittajat lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Yhdistymisen myötä toimipaikkaverkostomme Etelä-Pohjanmaalla vahvistuu ja saamme lääkärikeskuksen myös Tuuriin ja Vimpeliin, toteaa Terveystalon keskisen Suomen aluejohtaja Anu Väänänen.

Terveystalo, aluejohtaja keskinen Suomi, Anu Väänänen, puh. 0400 470 894
Lääkäriasema ILO, toimitusjohtaja Juha Uusimäki, puh. 0400 623 830, juha.uusimaki@laakariasemailo.fi

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa noin 180 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2017 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,3 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee lähes 9 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com