Terveystalo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Terveystalo Oyj pörssitiedote 7.9.2020 klo 9.00

Terveystalo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu yhtiön neljän suurimman osakkeenomistajan edustajista 1.9.2020 omistustilanteen mukaan sekä yhtiön hallituksen puheenjohtajasta.

Nimitystoimikunnan tehtäviin kuuluvat muun muassa hallituksen jäsenehdokkaiden etsintä, jäsenten ehdollepanon valmistelu ja esittely sekä hallituksen palkitsemisasiat. Nimitystoimikunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Edellä esitetyn mukaisesti Terveystalon nimitystoimikunnan jäsenet ovat:

Risto Murto, keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Varma
Matts Rosenberg, Rettig Group AB
Olli Lehtilä, OP Ryhmä
Peter Therman, Hartwall Capital
Kari Kauniskangas, Terveystalo Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Nimitystoimikunta valitsi järjestäytymiskokouksessaan 6.9.2020 puheenjohtajakseen Risto Murron.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta toimittaa yhtiökokousta koskevat ehdotuksensa Terveystalon hallitukselle viimeistään 1. helmikuuta 2021.

Lisätietoja nimitystoimikunnan tehtävistä ja kokoonpanosta on Terveystalon verkkosivustolla osoitteessa https://www.terveystalo.com/fi/Sijoittajat/Hallinto/.

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi noin 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com