Terveystalo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Terveystalo Oyj pörssitiedote 10.9.2021 klo 12.40

Terveystalo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu yhtiön neljän suurimman osakkeenomistajan edustajista 1.9.2021 omistustilanteen mukaan sekä yhtiön hallituksen puheenjohtajasta.

Nimitystoimikunnan tehtäviin kuuluvat muun muassa hallituksen jäsenehdokkaiden etsintä, jäsenten ehdollepanon valmistelu ja esittely sekä hallituksen palkitsemisasiat. Nimitystoimikunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Edellä esitetyn mukaisesti Terveystalon nimitystoimikunnan jäsenet ovat:

Risto Murto, keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Varma
Matts Rosenberg, Rettig Group AB
Olli Lehtilä, OP Ryhmä
Peter Therman, Hartwall Capital
Kari Kauniskangas, Terveystalo Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Nimitystoimikunta valitsi järjestäytymiskokouksessaan 10.9.2021 puheenjohtajakseen Risto Murron.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta toimittaa yhtiökokousta koskevat ehdotuksensa Terveystalon hallitukselle viimeistään 1. helmikuuta 2022.

Lisätietoja nimitystoimikunnan tehtävistä ja kokoonpanosta on Terveystalon verkkosivustolla osoitteessa https://www.terveystalo.com/fi/Sijoittajat/Hallinto/.

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys, jonka tavoitteena on voimaannuttaa elinikäiseen terveyteen ja hyvinvointiin ja rakentaa terveempää yhteiskuntaa.  Yhtiö tarjoaa kokonaisvaltaisia hyvinvoinnin, perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille, sekä julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös yli 300 toimipaikkaa ympäri Suomen.

Vuonna 2020 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Asiakaskäyntejä tehtiin noin 6,9 miljoonaa, joista yli neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com ​​​​​​​