Terveystalo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Terveystalo Oyj pörssitiedote 12.9.2023 klo 14.45

Terveystalo Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu yhtiön neljän suurimman osakkeenomistajan edustajista 1.9.2023 omistustilanteen mukaan sekä yhtiön hallituksen puheenjohtajasta.

Nimitystoimikunnan tehtäviin kuuluvat muun muassa hallituksen jäsenehdokkaiden etsintä, jäsenten ehdollepanon valmistelu ja esittely sekä hallituksen palkitsemisasiat. Nimitystoimikunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Edellä esitetyn mukaisesti Terveystalon nimitystoimikunnan jäsenet ovat:

Risto Murto, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma
Tomas von Rettig, Rettig Group AB
Timo Ritakallio, Pohjola Vakuutus Oy
Peter Therman, Hartwall Capital
Kari Kauniskangas, Terveystalo Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Nimitystoimikunta valitsi järjestäytymiskokouksessaan 12.9.2023 puheenjohtajakseen Risto Murron.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta toimittaa yhtiökokousta koskevat ehdotuksensa Terveystalon hallitukselle viimeistään 1. helmikuuta 2024.

Lisätietoja nimitystoimikunnan tehtävistä ja kokoonpanosta on Terveystalon verkkosivustolla osoitteessa https://www.terveystalo.com/fi/Sijoittajat/Hallinto/.

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 370 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 155 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2022 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8,5 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 16 800 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. www.terveystalo.com