Terveystalo vahvistaa terveydenhuollon etäpalveluratkaisuitaan – Ninchat osaksi Terveystaloa

Terveystalo on ostanut 25.10.2022 päivätyllä sopimuksella Somia Reality Oy:n, joka tuottaa Ninchat-nimellä chat- ja videoyhteys-ratkaisuita muun muassa terveydenhuollon etäpalveluihin.

Terveystalo on tehnyt yhteistyötä Ninchatin kanssa jo vuodesta 2016. Koronapandemian myötä etäpalveluratkaisuista tuli Terveystalolle keskeinen tapa tuottaa terveydenhuollon palveluita laajalle asiakaskunnalleen ajasta ja paikasta riippumattomasti ympäri Suomea.

− Olemme jo vuosia rakentaneet Ninchatin chat- ja videochat-yhteyksiä tarjoavan teknologia-alustan päälle lisäpalveluita kuten hoidon tarpeen arviointia ja kiireetöntä viestipalvelua. Ninchatin oston myötä saamme käyttöömme vahvan, tietoturvallisen ja johtavan etäterveydenhuollon teknologia-alustan ja voimme entistä saumattomammin yhdistää siihen kaikki Terveystalon palvelut ajanvarauksesta ammattilaistemme vastaanottoihin. Tällä yrityskaupalla otamme myös digitaalisessa liiketoiminnassamme seuraavan askeleen kohti SaaS-maailmaa. Asiakkaillemme tämä tuo Suomen johtavan etäpalvelukokonaisuuden, sanoo Terveystalon digitaalisen liiketoiminnan johtaja Kati Sulin.

− Ninchat on systemaattisesti panostanut terveydenhuollon digitaalisen palvelualustan ja asiakkuuksien kehittämiseen. Yrityskauppa mahdollistaa uudenlaisia yhteistyömalleja julkisen ja yksityisen sektorin digitaaliseen palvelutarjontaan. Tiimimme odottaa kovasti uutta tiiviimpää yhteistyötä, sanoo Somia Reality Oy:n toimitusjohtaja Ville Mujunen.

− Tämä yrityskauppa vahvistaa asemaamme tulevien hyvinvointialueiden ensisijaisena etä- ja digipalveluiden kumppanina. Ninchatin teknologia on jo nyt Terveystalon julkiselle sektorille tuotetun digialustamme ytimessä. Yrityskaupan myötä alustaratkaisumme ovat käytössä jo nyt tulevien hyvinvointialueiden alueilla, jatkaa Sulin.

Kaikki Somia Reality Oy:n työntekijät siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä.

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 360 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 120 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2021 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 15 500 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com