Terveystalon osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle 2024

Terveystalo Oyj Pörssitiedote 28.11.2023 klo 14.00

Terveystalon osakkeenomistajien nimitystoimikunta on toimittanut yhtiön hallitukselle ehdotuksensa varsinaiselle yhtiökokoukselle 2024.

Ehdotus hallituksen jäsenten lukumäärästä ja kokoonpanosta

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallitus koostuu seitsemästä (7) jäsenestä.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa, että toimikaudeksi, joka päättyy 2025 varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä, hallituksen jäseniksi valitaan uudelleen Kari Kauniskangas, Sofia Hasselberg, Ari Lehtoranta, Carola Lemne, Kristian Pullola ja Matts Rosenberg sekä uudeksi jäseneksi Teija Sarajärvi.

Katri Viippola on ilmoittanut, ettei hän ole käytettävissä hallitukseen uudelleenvalintaan.

Nimitystoimikunta suosittelee, että Kari Kauniskangas valitaan uudelleen hallituksen puheenjohtajaksi ja että Matts Rosenberg valitaan uudelleen hallituksen varapuheenjohtajaksi.

Kaikki ehdokkaat ovat antaneet suostumuksensa tehtäviin ja kaikki ehdolla olevat henkilöt ovat nimitystoimikunnan arvion mukaan riippumattomia yhtiöstä. Kari Kauniskangas, Sofia Hasselberg, Ari Lehtoranta, Carola Lemne, Kristian Pullola ja Teija Sarajärvi ovat lisäksi riippumattomia merkittävistä osakkeenomistajista. Matts Rosenberg ei ole riippumaton merkittävistä osakkeenomistajista koska hän toimii Rettig Groupin toimitusjohtajana.

Uuden hallituksen jäsenehdokkaan Teija Sarajärven ansioluettelo on tämän tiedotteen liitteenä. Uudelleenvalintaa varten ehdotettujen hallituksen jäsenten henkilökohtaiset tiedot löytyvät yhtiön verkkosivuilta: https://www.terveystalo.com/fi/yhtio/sijoittajat/hallinnointi/hallitus

Ehdotus hallituksen jäsenille maksettavista palkkioista

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa vuoden 2024 varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenille maksettavat palkkiot ovat tulevana toimikautena seuraavat:

puheenjohtajan vuosipalkkio 90 000 euroa

varapuheenjohtajan vuosipalkkio 53 000 euroa

jäsenen vuosipalkkio 42 300 euroa

tarkastusvaliokunnan puheenjohtajan vuosipalkkio 53 000 euroa.

Lisäksi maksetaan kokouspalkkiot kustakin hallituksen ja valiokuntien kokouksesta: Suomessa asuvat jäsenet 675 euroa, muualla Euroopassa asuvat jäsenet 1 400 euroa ja Euroopan ulkopuolella asuvat jäsenet 2 800 euroa. Osallistuessa puhelimella tai muulla sähköisellä välineellä hallituksen tai valiokunnan kokoukseen, maksetaan kokouspalkkio 675 euroa. Matkustuskustannukset ehdotetaan korvattavaksi yhtiön matkustuspolitiikan mukaan.

Nimitystoimikunta ehdottaa lisäksi, että hallituksen vuosipalkkio maksetaan yhtiön osakkeiden ja rahaosuuden yhdistelmänä siten, että vuosipalkkiosta 40 % maksetaan markkinoilta julkisessa kaupankäynnissä muodostuvaan hintaan hallituksen jäsenten lukuun hankittavina yhtiön osakkeina ja 60 % maksetaan rahana. Yhtiö korvaa transaktiokulut sekä osakekauppoihin liittyvät varainsiirtoveron kustannukset. Osakkeet hankitaan kahden viikon kuluessa alkaen kautta 1.7.2024 – 30.9.2024 koskevan osavuosikatsauksen julkistamista seuraavasta päivästä. Kokouspalkkiot ehdotetaan maksettavaksi rahana.

Vuoden 2024 varsinaiselle yhtiökokoukselle ehdotukset valmistelleen osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtajana toimii Risto Murto, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma ja jäseninä Tomas von Rettig, Rettig Group Oy Ab, Timo Ritakallio, Pohjola Vakuutus Oy, Peter Therman, Hartwall Capital, sekä Kari Kauniskangas, Terveystalo Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Nimitystoimikunnan ehdotukset tullaan lisäämään yhtiökokouskutsuun.

Liite: CV Teija Sarajärvi

Lisätietoja antaa:

Risto Murto, osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtaja

Kati Kaksonen, Johtaja, viestintä, sijoittajasuhteet ja yritysvastuu
Puh. +358 10 345 2034
Kati.kaksonen@terveystalo.com

Tärkeimmät tiedotusvälineet

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 370 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 155 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2022 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8,5 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 16 800 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. www.terveystalo.com