• Terveystalo Oyj/

Terveystalon strategiakatsaus: Terveystalo siirtyy uuteen kehitysvaiheeseen ja päivittää taloudelliset tavoitteensa

Terveystalo Oyj pörssitiedote 15.6.2020 klo. 14.00

Osana vuosittaista strategiakatsausta Terveystalon hallitus on hyväksynyt yhtiön strategiakauden 2021–2025 uudet painopistealueet sekä strategiset ja taloudelliset tavoitteet.

Terveystalon missio on edelleen taistella terveemmän elämän puolesta

Terveystalo toimii terveemmän ja paremman elämän puolesta kaikille. Se tarkoittaa, että emme vain räätälöi hoitoa asiakkaillemme, vaan pyrimme luomaan terveempää yhteiskuntaa.

Visiomme on voimaannuttaa elinikäiseen terveyteen ja hyvinvointiin

Emme ainoastaan hoida sairauksia, vaan myös tuemme, neuvomme ja pidämme yhteyttä. Meidän tehtävämme on tukea asiakasta kokonaisvaltaisesti tutkittuun tietoon pohjautuvilla palveluillamme.

Strategiset ja taloudelliset tavoitteet

Strategiakaudella 2021–2025 Terveystalon strategiset tavoitteet ovat:

1. Kannattavuudeltaan Pohjolan johtava toimija yksityisissä terveyspalveluissa
  2. Asiakkaiden ja ammattilaisten suosikki

Näiden strategisten tavoitteiden saavuttamiseksi hallitus hyväksyi strategiakauden painopisteiksi seuraavat kehitysalueet:

• Rakennamme toimialan älykkäimmän palvelumallin - Tarjoamme asiakkaalle juuri sopivaa palvelua, ajasta, paikasta ja kanavasta riippumatta, hoitopolun alusta loppuun.
  • Toimimme asiakkaan terveyskumppanina - Tuemme ja pidämme yhteyttä, ennakoimme asiakkaan tarpeita ja tarjoamme kokonaisvaltaisia hyvinvointipalveluita.

Laajentuminen hyvinvointipalveluissa sekä strategiset ja täydentävät yritysostot ovat myös jatkossa osa Terveystalon kasvustrategiaa.

Lisäksi Terveystalon hallitus vahvisti seuraavat pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet:

Kasvu
Vähintään 5 prosentin vuotuinen liikevaihdon kasvu orgaanisen kasvun ja yritysostojen avulla

Kannattavuus
Oikaistu EBITA 12–13 prosenttia liikevaihdosta keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä

Pääomarakenne
Nettovelka / oikaistu käyttökate enintään 3,5x. Velkaantuminen voi kuitenkin tilapäisesti ylittää tavoitetason, esimerkiksi yritysostojen yhteydessä

Osinko
Tavoitteena on maksaa vähintään 40 prosenttia tilikauden voitosta osinkona. Ehdotetun osingon tulee kuitenkin ottaa huomioon Terveystalon pitkän aikavälin kehitystarpeet ja taloudellinen asema.

Pääomamarkkinapäivä Helsingissä 2. syyskuuta 2020

Terveystalo kutsuu analyytikot, institutionaaliset sijoittajat ja median edustajat pääomamarkkinapäivään Helsinkiin. Tapahtuma järjestetään 2.9.2020. Pääomamarkkinapäivä keskittyy Terveystalon kasvusuunnitelmiin ja liiketoimintanäkymiin. Johdon esitykset avaavat Terveystalon suunnitelmia strategisten ja taloudellisten tavoitteiden saavuttamiseksi.

Lisätietoja:
Kati Kaksonen, Sijoittajasuhde- ja vastuullisuusjohtaja
Puh. 010 345 2034
Kati.kaksonen@terveystalo.com

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi noin 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com