Terveystalon työterveyspalvelujen verkosto laajenee: Terveystalo ostaa Työsyke Oy:n Kanta-Hämeessä

Lehdistötiedote 17.5.2019

Työsyke Oy:n omistajat Hämeenlinnan kaupunki, Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä, Riihimäen kaupunki, Riihimäen seudun terveyskeskuksen kuntayhtymä, Hausjärven ja Janakkalan kunnat, sekä muut osakkaat tiedottavat aikeistaan myydä Työsyke Oy:n toiminnan Terveystalolle ja aikeistaan valita Terveystalon työterveyspalvelujensa tuottajaksi. Yrityskauppaprosessi on vielä kesken ja arvioidaan saatavan päätökseen tulevina kuukausina.  Yrityskauppaa käsitellään Hämeenlinnan kaupunginhallituksessa 20.5.2019. Kaupunginvaltuusto päättää osakekaupasta 10.6.2019. Muut Työsyke Oy:n omistajat käsittelevät hankinnan ja kaupan omissa päätöksentekoelimissään.

”Toivotamme kaikki Työsykkeen ammattilaiset ja asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon! Yhdessä pystymme palvelemaan alueen kuntia, yrityksiä ja palveluiden käyttäjiä vielä nykyistäkin paremmin. Kanta-Häme on Terveystalolle merkittävä alue ja haluamme investoida kasvuun ja kehitykseen tällä alueella", sanoo Terveystalon julkisten palveluiden johtaja Laura Räty.

"Terveystalo voitti hyvänä yhtiönä hyvin tehdyn kilpailutuksen. Terveystalo on Suomen johtava työterveyspalveluiden tarjoaja ja laadun ja kehittämisen asiantuntija, joka tarjoaa digitaalisesti tuettuja, vaikuttavia palveluita työntekijöiden, työyhteisöjen sekä johtamisen tueksi", sanoo Hämeenlinnan kaupungin apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuo.

Osakekaupassa yhtiön työntekijöiden asema ei muutu. Työt ja toiminta jatkuvat entisissä tiloissa.

Lisätiedot:
Terveystalo, asiakkuusjohtaja Toni Siiskonen, julkiset palvelut, Länsi-Suomi, puh. +358 40 512 3699
Hämeenlinnan kaupunki, apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuo, puh. +358 3 621 2300

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa 260 toimipaikkaa eri puolilla Suomea.

Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut. Vuonna 2018 Terveystalossa asioi noin 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,5 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 10 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen.

Työsyke Oy on alueensa johtava kokonaisvaltaisen työterveyshuollon palveluja tuottava yritys, joka tarjoaa monimuotoisia ennaltaehkäiseviä työterveyspalveluita sekä julkiselle sektorille että pien- ja maatalousyrittäjille Kanta-Hämeessä. Yhtiön palveluksessa työskentelee 48 työntekijää. Yhtiöllä on noin 12 000 työterveyden loppuasiakasta. Liikevaihto vuonna 2018 oli noin 5 miljoonaa euroa. Työsyke Oy:llä on 6 toimipistettä Hämeenlinnassa, Lammilla, Janakkalassa ja Riihimäellä.
www.tyosyke.fi