Turkuun nousee uusi lääkärikeskus ja sairaala: Terveystalo muuttaa Kupittaalle

Terveystalo muuttaa Turussa täysin uuteen rakennukseen kesällä 2027. Rakennusyhtiö Hartela rakentaa Kupittaalle kymmenkerroksisen kiinteistön, joka tulee kokonaan Terveystalon sairaalan ja lääkärikeskuksen käyttöön. Kyseessä on Terveystalon kautta aikojen suurin toimitilojen uudistushanke. Uusi Terveystalo tarjoaa alueen asukkaille entistä monipuolisempia terveyspalveluita ja nopean pääsyn hoitoon sujuvien liikenneyhteyksien varrella.

Terveystalon uusi lippulaivayksikkö Turussa nousee Kupittaalla osoitteeseen Kalevantie 5. Terveystalon on tarkoitus muuttaa uusiin tiloihin kesän 2027 aikana.

Rakennus tulee kokonaisuudessaan Terveystalon käyttöön. Kupittaalle muuttaa suurin osa Terveystalon toiminnoista Turussa, mukaan lukien Humalistonkadun Pulssin lääkärikeskus ja sairaala.

– Lounais-Suomi ja Turku ovat Terveystalolle tärkeää aluetta, johon haluamme investoida merkittävästi. On hienoa päästä rakentamaan yhdessä henkilöstömme kanssa uutta Terveystaloa, joka tarjoaa alueen asukkaille entistä monipuolisempia terveyspalveluita ja varmistaa heille jatkossakin nopean pääsyn laadukkaaseen hoitoon, Lounais-Suomen alueesta vastaava Terveystalon liiketoimintajohtaja Tomi Gustafsson sanoo.

Turun Kupittaalle rakentuva uusi lääkärikeskus-sairaala on Terveystalon kautta aikojen suurin toimitilahanke. Hartelalle kyseessä on neljäs merkittävä sairaalahanke 2020-luvulla: Turun Majakkasairaala valmistui 2021 ja Oulun uusi sairaalayksikkö vuonna 2022. Salon sairaala valmistuu vuonna 2027.

– Lähdemme toteuttamaan Terveystalolle moderneja ja potilastyötä parhaalla mahdollisella tavalla tukevia tiloja. Sairaalahankkeiden suunnittelussa ja toteutuksessa kaiken lähtökohtana on potilas- ja asiakaslähtöisyys. Vuoden kestävän kehitysvaiheen aikana etsitään parhaita mahdollisia toteutusratkaisuja yhdessä loppukäyttäjien kanssa, sanoo Hartela Länsi-Suomen toimitusjohtaja Lari Mallius.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Terveystalon mediapäivystys

Hartela lyhyesti

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 460 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 370 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 155 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2022 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8,5 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 16 800 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista.