• Terveystalo Oyj/

Yhden miehen yrityksestä kasvoi kymmenessä vuodessa lähes 70 vastaanoton ketju – nyt Terveystalon omistama Rela-hierojat avaa vastaanoton Virossa

Rela-hierojat vie terveysosaamistaan ensimmäistä kertaa kansainvälisille markkinoille. Suunnitelmissa on kasvu ja uudenlaisen hinnoittelumallin kokeilu Virossa.

- Hieronta edistää terveyttä ja helpottaa tuki- ja liikuntaelinongelmia. Tätä osaamistamme viemme nyt Viroon, jossa hierontaosaaminen on laadukasta, mutta keskittyy vahvasti spa-kulttuuriin ympärille, kertoo Rela-hierontaketjun toinen perustajista Mika Hallikainen.

Rela-hierojat avaa ensimmäisen vastaanottonsa Tallinnan Vanhaan kaupunkiin 1. kesäkuuta. Viron markkinoilla lähdetään testaamaan myös hierontapalveluille innovatiivista hinnoittelumallia, jossa hierontojen hinnat vaihtelevat kysynnän mukaan.

- Viron huimasti kehittyvät markkinat tarjoavat aidon ja hallittavan ympäristön uudenlaisen hinnoittelumallin kokeiluun, jossa hierontojen hinnat muuttuvat monta kertaa päivässä varaustilanteen mukaan. Esimerkiksi 50 minuutin hieronta voi maksaa saman päivän aikana 10 tai 50 euroa.

Rela-ketjun kasvua ovat sen perustamisesta vuonna 2012 lähtien vauhdittaneet terveyspalvelualalle uudenlaiset toimintamallit, kuten hierontapalveluiden ketjuttaminen ja Relan kanta-asiakkuustoiminta. Suurin osa hierontaketjun asiakkaista on kanta-asiakkaita, jotka käyvät tutulla, ammattitaitoisella hierojalla ja saavat hierontapalvelut puoleen hintaan.

- Uskon, että kanta-asiakastoimintamme on ollut yksi syistä, joiden ansiosta olemme selvinneet korona-ajasta poikkeuksellisen hyvin ja ilman ulkopuolisia tukia. Kanta-asiakkuusmallimme on osoittanut, että asiakkaat haluavat muodostaa tiiviin suhteen luotettavan toimijan kanssa ja käyttää hierontaa enemmän jatkuvana hoitosuhteena kuin yksittäisinä poppakonsteina.

Mika Hallikainen muuttaa itse Viroon perustamaan Rela Massaaž -nimellä kulkevaa hierontaketjua, jonka odotetaan kasvavan jo syksyn aikana uusilla vastaanotoilla.

- Kuluttajien tarve ja ostotottumukset ovat ennenkokemattoman suuressa murroksessa. Omaan terveyteen ja hyvinvointiin panostaminen on kuitenkin globaali megatrendi, jonka vuorenhuippua ei ole vielä näkyvissä, Mika päättää.

Tietoa yrityksestä

Hierontayrittäjä Mika Hallikainen perusti ensimmäisen hierontayrityksensä vuonna 2009. Rela-hierojat-ketju perustettiin yrityksen pohjalta vuonna 2012 yhdessä yrityksen toisen omistajan Petteri Malisen kanssa. Terveystalo osti liiketoiminnan vuonna 2018.

Terveystalo Rela-hierojat on ensimmäinen ja suurin hierontapalveluita myyvä yritys Suomessa. Vastaanottoverkosto kattaa noin 70 vastaanottoa ja yritys työllistää yli 300 paikallista hierojaa. Ketjun liikevaihto on tällä hetkellä yli 7 milj. vuodessa.

Rela Massaaž toimii Viron markkinoille keskittyneenä hierontayrityksenä vastaten hierontapalveluista Virossa. Tavoitteena on avata Viroon 5-8 vastaanottoa ensimmäisen toimintavuoden aikana.

Rela Massaažin johtajana toimii Mika Hallikainen, koulutukseltaan hieroja ja hieronnan opettaja, joka on toiminut mm. Suomen Olympiakomitean medical memberinä 2008 - 2012.

Terveystalon mediapäivystys

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com